Allt är åt helvete!!

Hur har du lagt fram det här för din partner?

Jag hade aldrig gått med på att bli utkastad ur mitt hem. Kanske i första skedet av rena chocken men det hade blivit en stor diskussion när jag kommit hem. Mitt hem måste ju vara en trygghet för mig, där jag kan vara om jag vill och känna mig trygg. Funkar inte det hade jag inte bott med partnern alls. Förmodligen i den situationen du beskriver inte heller sett en framtid tillsammans och därmed brutit. Tänk om ni skaffar ett gemensamt barn, får det barnet inte heller vara hemma när halvsyskonet besöker om syskonet tvingas tycka illa om ett gemensamma barn också?

Jag har sagt allt som jag skrivit här och ännu mer. Men min sambo anser att eftersom jag är anledningen till att barnet vill va där så kan jag inte va där, för hen måste få barnet att vilja va där i första hand.
 
Jag vet.. jag har tyvärr inget svar på det. Jag lever i någon jävla värld där jag vet att vi skulle kunna få det bra och tyvärr är väl även en del i det att jag känner mig så jäkla misslyckad. Jag har gett upp jobb och boende för att flytta dit och här står jag nu med INGENTING..

Nä. Du är inte misslyckad för det är inte du som är problemet!

Försök tänka riktigt långsiktigt, hur tror du att den här relationen ser ut om ett år, om fem år, om tio år? Ser du en framtid med alla de parametrar som ingår, barn och ex och allt vad där är?
 
Jag har sagt allt som jag skrivit här och ännu mer. Men min sambo anser att eftersom jag är anledningen till att barnet vill va där så kan jag inte va där, för hen måste få barnet att vilja va där i första hand.
Vad upprörd jag blir! Hade jag stått i ditt läge med en partner som inte tar till sig det jag säger om hur jag känner hade jag nog faktiskt lämnat ganska omgående. Förstår hen inte allvaret?
 
Jag har sagt allt som jag skrivit här och ännu mer. Men min sambo anser att eftersom jag är anledningen till att barnet vill va där så kan jag inte va där, för hen måste få barnet att vilja va där i första hand.
Hen har säkert rätt i att prio ett är att barnet måste vilja vara där. Men det om det innebär att du inte samtidigt kan bo där så kan ni väl knappast vara ihop? Då har ju sambon inte alls löst situationen.
 
Det låter inte som att din sambo är den som är bra på barnuppfostran. Den beskrivning du gett här skapar vuxna som blir ensamma och som mår dåligt eftersom de inte är världens medelpunkt och inte kan styra andra och få som de vill.

Min sambos barnuppfostran är lika med ingen uppfostran. Så länge man gör som barnet vill och inte har några regler så får man inga problem, tror hen. Både min sambo och barnet har tyckt från början att jag är sträng för att jag anser att man sitter still vid matbordet, äter det som serveras, sätter upp håret i tofs så det inte hänger i maten, borstar sina tänder själv, torkar sig när man varit på toaletten... för mig är det inga konstigheter, men i deras värld är det strängt.
 
Jag har sagt allt som jag skrivit här och ännu mer. Men min sambo anser att eftersom jag är anledningen till att barnet vill va där så kan jag inte va där, för hen måste få barnet att vilja va där i första hand.
Vill inte sambon kompromissa eller ens lyssna på dig, då tror jag tyvärr inte det är någon bra framtid för er. Det där kommer aldrig bli bra.. :(
 
Kan inte buke bara sluta skriva det där? Och det har väl sällan varit mer malplacerat än i den här tråden. Du kan inte mena att hon ska reglera bort problemet.

Nej så menade jag inte. Jag menar att ts inte behöver lägga sig i själva uppfostran av barnet utan bara markera att hen bor i huset och det får de (ex, barn, alla) finna sig i. Det är inte okej att bete sig hur som helst gentemot andra människor, oavsett barn eller vuxen! Det låter onekligen som att en fot behöver sättas ner, hårt.
 
t man sitter still vid matbordet, äter det som serveras, sätter upp håret i tofs så det inte hänger i maten, borstar sina tänder själv, torkar sig när man varit på toaletten....

Allt det där skulle jag vara jävligt försiktig med när det gäller någon annans barn. Man får ha byggt relation med barnet rätt länge innan man börjar med sånt.

Men det är väl inte huvudproblemet här, det är väl att sambon inte alls verkar benägen att lösa situationen.
 
Min sambos barnuppfostran är lika med ingen uppfostran. Så länge man gör som barnet vill och inte har några regler så får man inga problem, tror hen. Både min sambo och barnet har tyckt från början att jag är sträng för att jag anser att man sitter still vid matbordet, äter det som serveras, sätter upp håret i tofs så det inte hänger i maten, borstar sina tänder själv, torkar sig när man varit på toaletten... för mig är det inga konstigheter, men i deras värld är det strängt.

Stackars barn, det är ju inte så man skapar en välmående vuxen som fungerar i samhället.
 
Varför är det oacceptabelt? Jag vet en som är mycket god vän med barnens andra förälder som i många år semestrat ihop och gjort saker. Jag ser inga som helst problem så länge det sköts snyggt inför eventuella partners.

Vad har det med denna tråden att göra? Uppenbarligen sköts det ju inte särskilt snyggt här , eller hur?
 
Nej så menade jag inte. Jag menar att ts inte behöver lägga sig i själva uppfostran av barnet utan bara markera att hen bor i huset och det får de (ex, barn, alla) finna sig i. Det är inte okej att bete sig hur som helst gentemot andra människor, oavsett barn eller vuxen! Det låter onekligen som att en fot behöver sättas ner, hårt.
Det är en väldig skillnad mot ditt hus = dina regler.

Men att sätta ner fötterna gentemot andras barn tror jag inte funkar. Den man får sätta ner foten mot är nog sambon.
 
Min sambos barnuppfostran är lika med ingen uppfostran. Så länge man gör som barnet vill och inte har några regler så får man inga problem, tror hen. Både min sambo och barnet har tyckt från början att jag är sträng för att jag anser att man sitter still vid matbordet, äter det som serveras, sätter upp håret i tofs så det inte hänger i maten, borstar sina tänder själv, torkar sig när man varit på toaletten... för mig är det inga konstigheter, men i deras värld är det strängt.

Hur gammal är barnet? Om du har skrivit ut det tidigare så har jag missat det.

Vad menar du med att äta det man serverar? Jag äter inte fisk, skaldjur eller ägg och har aldrig gjort det. Kommer aldrig att göra det heller trots att alla andra i familjen åt det när jag var liten. Jag svalt hellre.
 
Vad har det med denna tråden att göra? Uppenbarligen sköts det ju inte särskilt snyggt här , eller hur?
Jag kan inte se något direkt om hur resorna sköts men jag kanske missar något. Kan inte heller se att resor är det egentliga problemet här utan att ts partner helt missat skolan om respekt för sin partner så kommentarer om huruvida det är rätt eller fel att åka på semester med barnets andra förälder kanske inte heller hör hemma i tråden?
 
Nä. Du är inte misslyckad för det är inte du som är problemet!

Försök tänka riktigt långsiktigt, hur tror du att den här relationen ser ut om ett år, om fem år, om tio år? Ser du en framtid med alla de parametrar som ingår, barn och ex och allt vad där är?

Nej det är ju inte hållbart, jag förstår det och jag vet ju att det gällt någon annan än mig själv så hade jag ju sagt att det bara är att packa väskan.

Min rädsla är att om jag sätter ner foten och drar så kommer min sambo inte protestera, utan i stort sett säga: okej ät det de du vill så gör det.


Och ja.. jag vet ju att det är en anledning att dra eftersom hen inte är beredd att kämpa för oss och jag kan inte va ensam om att kämpa.
 
Nej det är ju inte hållbart, jag förstår det och jag vet ju att det gällt någon annan än mig själv så hade jag ju sagt att det bara är att packa väskan.

Min rädsla är att om jag sätter ner foten och drar så kommer min sambo inte protestera, utan i stort sett säga: okej ät det de du vill så gör det.


Och ja.. jag vet ju att det är en anledning att dra eftersom hen inte är beredd att kämpa för oss och jag kan inte va ensam om att kämpa.

Men vad spelar det för roll om sambon inte protesterar? Då är du ju ute ur relationen.
 
Hur gammal är barnet? Om du har skrivit ut det tidigare så har jag missat det.

Vad menar du med att äta det man serverar? Jag äter inte fisk, skaldjur eller ägg och har aldrig gjort det. Kommer aldrig att göra det heller trots att alla andra i familjen åt det när jag var liten. Jag svalt hellre.


Barnet är 8 år.

Jag menar att i skolan äter barnet allt, men hemma ingenting om hen inte får favoritmaten. Handlar egentligen inte om maten, utan allting hela tiden är på barnets vilkor och barnet vet att hen alltid får sin vilja igenom hemma.
 
Jag kan inte se något direkt om hur resorna sköts men jag kanske missar något. Kan inte heller se att resor är det egentliga problemet här utan att ts partner helt missat skolan om respekt för sin partner så kommentarer om huruvida det är rätt eller fel att åka på semester med barnets andra förälder kanske inte heller hör hemma i tråden?


Det handlar absolut inte om resor eller vad dom gör. Utan att det är exet som styr och min sambo bara följer. Sambon firar sin födelsedag med exet och dennes familj om exet vill, även om sambon inte vill. För exet kör hela tiden med att det är för barnets skull.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 021
Senast: mars
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 169
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 989
Senast: Badger
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 428
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp