Allt hö är mögligt!

Sv: Allt hö är mögligt!

Anmäl genast till djurskyddsinspektören i er kommun, och att de gärna kommer ut när hästarna går lektion så de få se när de hostar och bukandas. Om ni förhoppningsvis har en hästkunnig inspektör i er kommun. Är det en privat eller kommunal ridskola?
 
Sv: Allt hö är mögligt!

Det är en kommunal ridskola.

Jag har valt att gå en annan väg som förhoppningsvis är den säkraste. Jag har skickat iväg en analys till analycen. Har fått en privatare (de andra hade aldrig tänkt på att höet var dåligt och tyckte jag överreagerade) som kan dela kostanden för den hygieniska analysen.

Jag börjar tro att jag är galen så det är bäst jag kollar upp detta.

När svaren på analysen kommit kommer jag nog veta vem som är mest galen. :devil:

Jag återkommer med svaren på den.

Det är inte så lätt att diskutera med ridskolechefen. Hennes häst har klappa ihop i magen + har kronisk bronkit men det är juh så normalt så.

Ordföranden för klubbens häst har bronkit för den hostar till varenda gång den ska trava på dressyr träningarna. Så prata med henne ger noll.

Glömde jag skriva att jag SJÄLV har fått nån mystisk hosta? Väldigt lik den jag hade när jag rökte (slutade röka för 2 år sen efter jag fått bronkit).
 
Sv: Allt hö är mögligt!

Oj, se upp. Även människor mår dåligt av att hantera/andas in mögligt hö... Gå till läkaren, rekommenderar jag..
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 516
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 643
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har hyrt en stallplats på en gård där vi även hyr ett hus. När jag kom hit så var det 2 hästar, så vi blev då 3 stycken i...
Svar
19
· Visningar
2 799
Senast: Lingon
·
Foder & Strö Hej! Tog hem nytt hö igår, fick göra det akut då nästan allt i min sista hösilage bal var dåligt, alla andra har varit superfina men den...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: Horse1738
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp