Alltid en låt i huvudet?

Ofta. Fåniga reklamsnuttar, ibland egna trivialt ihopsatta snuttar på repeat, något intro till en tv-serie - och av någon mystisk anledning ofta John Lundviks Too late for love, den har satt sig extra hårt på något sätt så finns det ingen annan slinga som tränger sig före så är den alltid ett alternativ även när jag inte hört den spelas på länge.
 
Alltid!

I bland driver det mig till vansinne, speciellt när det snurrar något länge och jag inte kan komma på vad. För något år sedan kom melodin (bara melodin inte texten) till sikta mot stjärnorna och satte sig stenhårt. Jag nynnade för allt och alla för att få reda på vad sjutton det var.
Efter två dagar då melodin hade kommit hela tiden med några avbrott med andra låtar, kom den med text!
Har typ aldrig varit så glad :D Äntligen visste jag vad min hjärna höll på med. Det roliga var att jag nog inte tänkt på sikta mot stjärnorna på minst 18 år och hade glömt att det ens existerade.


:angel:
 
Jag har sällan låtar i huvudet, och om jag har någon är det oftast en låt jag inte gillar. Föredrar tystnad då :p
 
Ett par andra dryga låtar som sätter sig hopplöst på hjärnan hörde jag första gången i spelet fallout 4 och i en av moddarna till spelet.
Denna går jag och nynnar på när kaffesuget är extremt starkt:

Denna brukar jag kunna nynna på ibland också när jag är på gott humör:
 
Jag har ALLTID nån låt i huvudet. Nåt jag hört, eller nåt som passar in i vad jag ser och hör. En bild, ett ord, en händelse och musiken drar igång.
 
När jag jobbade som affärsbiträde och skulle packa upp varor så gick jag alltid och nynnade Harry Potter- melodin. Alltid!

Gör jag någonting monotont hemmavid så är det den som dyker upp.

Annars sjungs eller nynnas det i huvudet mest hela tiden, otroligt blandat både genres eller åldrar på låtarna.
 
Häromhelgen var det Peaches med Justin Bieber som fastnade men jag kan bara två strofer, de om persikorna och om gräset, och gick och hummade på dem i flera dagar. Kan nämligen inte bara ha låten i huvudet utan ut ska den också 😅
 
Jag vaknar oftast med någon melodislinga i huvudet, olika varje dag.
Värst var då jag brutit armbågen och hade ont.
Då vaknade jag alltid med Drive my soul i huvudet, men jag sjöng TRAMADOL (Mina värktabletter)
DE va en jobbig tid!

* Jenny *
 
Jag vaknar oftast med någon melodislinga i huvudet, olika varje dag.
Värst var då jag brutit armbågen och hade ont.
Då vaknade jag alltid med Drive my soul i huvudet, men jag sjöng TRAMADOL (Mina värktabletter)
DE va en jobbig tid!

* Jenny *
Apropå det - en kollega har för all framtid fullständigt förstört min lyssningsupplevelse av Prince's låt Purple Rain, kollegan sjunger alltid "Kuuuurt Cobain" i refrängen och nu hör jag inte längre orden Purple Rain i låten ens . Borde göra arbetskadeanmälan om terror menmen...:arghh:
 
Jag går ofta runt och nynnar på jingle bells och har de där karlarna i kalsonger med bjällror i huvudet samtidigt. 🙈:oO_o
 
Det här var ett nytt fenomen för mig. Ni som alltid har en låt i huvudet, är det konstant eller dyker låten bara upp ibland? Jobbar ni i butik? Lyssnar på musik dygnet runt?


Jag har ALDRIG någon låt i huvudet. Det är helt tyst utom mina egna tankar som snurrar ;)
 
Nej, min hjärna är oftast tyst. Tänker nog betydligt mer i bilder eller filmer än i ljud trots att jag inte är helt omusikalisk.

Sambon, som alltid verkar ha interna musiken på, har dock ”daskat” till mig i huvudet en gång och motiverade det med att han behövde slå på cymbalen också och inte bara kunde trumma med fötterna :cautious:
 
Det här var ett nytt fenomen för mig. Ni som alltid har en låt i huvudet, är det konstant eller dyker låten bara upp ibland? Jobbar ni i butik? Lyssnar på musik dygnet runt?


Jag har ALDRIG någon låt i huvudet. Det är helt tyst utom mina egna tankar som snurrar ;)
Det är spännande att det är så olika hur våra hjärnor funkar.

För mig verkar det finnas där konstant, men utan att jag tänker så mycket på det, det kan vara samma låt som går i två timmar, sen hoppar det över till en ny. Musik har alltid varit väldigt viktigt för mig, och jag musicerar själv också. Dock senaste åren har jag lyssnat mycket mindre på musik till vardags än jag gjorde tidigare, vet inte om det beror på överstimulerad hjärna eller nån åldergrej att jag inte har samma behov av det längre. Men kanske är det därför min hjärna fyller ut och fixar musiken själv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Då hamnade man i en såndär period igen, när man inte vet vad man ska göra. I mars i år började jag på mitt nya jobb men bara efter...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 338
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp