Alltså skor

Bukefalos 30 år!

kem

Trådstartare
Jag behöver nya skor och lyckas inte hitta rätt, har provat lite allt möjligt i ett par av de vanliga affärerna. Vill ha sneakers i neutral färg, helst svart samt:
Bred framtill, jag verkar ha odlat nånslags Kalle Anka-fötter.
Ordentlig dämpning och stöd för hålfoten.
Inte för varm, så hellre nät på ovansidan än vattentät om man säger så.

Några tips?

Jag har provat några skechers men fastnade inte för nån av dem, vet du vilken modell du har?
Air-cooled memory foam står det i dom.

1000042564.webp

Tackar, ska ta en sväng till skechers och kika också.

Jag instämmer vad gäller Skechers men jag har fått prova rätt många för att hitta rätt (tex har jag rätt breda fötter men deras wide blir för breda). Sedan slänger jag in vad blev ett fynd för mig den här sommaren, Merrell Moab 3 Ready Zip:

https://www.merrell.com/SE/sv_SE/mo...lor=J038317&ref=ready zip#q=ready zip&start=1

Det är herrmodellen som finns i svart och den är aningen vidare än dam (jag har samma sko i dam också, det är inte en vansinnig skillnad). De anger längden i storlekstabellen så det är lätt att hitta rätt storlek. Jag har 39 i dam hos Merrell och det blir 41 i herr hos dem.

Jag har också skoproblem. Vilket förvärras av att jag som vanligt är i otakt med (sko)modet...

Jag är en pumpsmänniska. Övriga skodon är Blundstone eller fordade vinterskor.

Riekers har varit min räddning i många år. Vill ha hel tå och tunn sula med lite klack (japp, tant. Jag är vad jag heter).
Nu var det ett par år sedan jag köpte nya skor. Suck.

Jag behöver nya skor och lyckas inte hitta rätt, har provat lite allt möjligt i ett par av de vanliga affärerna. Vill ha sneakers i neutral färg, helst svart samt:
Bred framtill, jag verkar ha odlat nånslags Kalle Anka-fötter.
Ordentlig dämpning och stöd för hålfoten.
Inte för varm, så hellre nät på ovansidan än vattentät om man säger så.

Några tips?
Skechers Arch fit modellerna! Som att gå på moln. Jag har dessa - och S:et på sidan är inte så framträdande i verkligheten

https://skechers.se/products/arch-fit-2-0-big-league-150051bbk?

Skechers har även modeller med extra bred tå mm men jag (som har breda fötter) tycker de är rymliga nog i normal version

Jag har också skoproblem. Vilket förvärras av att jag som vanligt är i otakt med (sko)modet...

Jag är en pumpsmänniska. Övriga skodon är Blundstone eller fordade vinterskor.

Riekers har varit min räddning i många år. Vill ha hel tå och tunn sula med lite klack (japp, tant. Jag är vad jag heter).
Nu var det ett par år sedan jag köpte nya skor. Suck.

Riekers gör riktigt bra fina sandaler också, jag har ett sånt par och är sugen på att testa deras vinterskor.

Riekers gör riktigt bra fina sandaler också, jag har ett sånt par och är sugen på att testa deras vinterskor.
Sandaler funkar inte
Mina tår trillar ut :) speciellt lilltån
Jag tror jag bläddrat igenom alla deras modeller och inser jag ur fas.
Precis som när jag desperat sökte grå strumpor. Tog flera år innan de kom i mode.

Efter påtryckningar från en frälst vän så föll jag tillslut till föga och gick till en barfotasko-specialbutik (FreeFoot närmare bestämt men det finns säkert andra kedjor). Jag är inte den som faller för trender och påstådda universallösningar men tvingades motvilligt att ge vännen rätt - jösses vilka bekväma skor!! Den riktiga barfotakänslan (á la "känna varje gruskorn") är jag inte intresserad av men det är första gången jag hittat ett par skor som lyckas vara både smala i hälen och breda i tån samtidigt. Bland de mer mainstream märkena har jag alltid behövt kompromissa med antingen trånga tår eller glappande hälar.

Är inte helt säker på vilken modell jag har men det är samma märke som och väldigt lika dessa, men i svart. Väger ingenting, andas och fungerar lika bra till vardags i stan som vid promenader över stock sten.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Arbetsintervju
  • Hiss & diss - del 8

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur