Allvarlig ridolycka

Förbluffad, förvånad och förbannad snarare. Förbluffad och förvånad över hur någon jag haft en så nära relation med kan vara så respektlös och förbannad över all energi det har tagit. För att stora viktiga händelser som varit i sommar som borde varit glädjefyllda och fyllda av roliga minnen nu istället blev något jag med nöd och näppe andades mig igenom och nu knappt minns för att jag mådde så dåligt och det helt i onödan. Händelser som aldrig kommer igen och som jag aldrig kommer få uppleva i normalt sinnestillstånd. Tanken på det, att jag inte fick den upplevelsen och de minnen jag borde fått och det faktum att jag svek människor som står mig nära för att jag mådde så dåligt och därför inte kunde ställa upp som jag hade gjort annars och inte kunde glädjas med dem gör mig helt förkrossad.

Det låter verkligen som om du är mycket tagen av situationen och behöver prata med ryttaren. Ni behöver reda ut vad som har hänt. Du behöver få svar och jag tror även ryttaren behöver få svar.
Risken är stor att detta kommer att göra dig bitter och äta upp dig inombords om ni inte gör upp. Jag tycker mig kunna läsa det i dina inlägg. Det jag menar med att göra upp är att ta del av varandras minnen.
Kom i håg att även ryttaren kan fortfarande vara i ett tillstånd av förvirring och även ryttaren har ett trauma i minnet. Ryttaren kanske är en sådan person som bara kör på, utan att minnas för att det är så obehagligt.
 
Då tycker jag du bör läsa tråden igen inkl de tidigare kommentarer jag bidragit med . Uppenbarligen läser och reflekterar vi olika. Dock ang att ha läst hela tråden eller inte verkar du ha missat att jag svarat i den ända från början.

Jag vet att du svarat i den från början, men jag undrar ändå om du läst samma som jag. Du svarar på frågor som inte luftats och kommer med kommentarer som om du missat vad TS skrivit.
 
Det låter verkligen som om du är mycket tagen av situationen och behöver prata med ryttaren. Ni behöver reda ut vad som har hänt. Du behöver få svar och jag tror även ryttaren behöver få svar.
Risken är stor att detta kommer att göra dig bitter och äta upp dig inombords om ni inte gör upp. Jag tycker mig kunna läsa det i dina inlägg. Det jag menar med att göra upp är att ta del av varandras minnen.
Kom i håg att även ryttaren kan fortfarande vara i ett tillstånd av förvirring och även ryttaren har ett trauma i minnet. Ryttaren kanske är en sådan person som bara kör på, utan att minnas för att det är så obehagligt.
Ja det har tagit mig väldigt hårt och ja jag skulle behövt prata med ryttaren men vad skulle jag göra när hen inte ville? Visst vill jag ha svar och visst hade vi behövt prata om det men det kvittar ju vad jag vill och behöver om den andra parten inte vill. Jag kan ju inte ge sanningsserum och tvinga hen att prata. Skulle hen vilja prata med mig nu när hen vet att jag inte är jätteglad över att hen förde mig bakom ljuset skulle det ändå inte bli något ärligt samtal så den chansen är förbi.

Nej det kommer inte att göra mig bitter. Det finns andra sätt att ta hand om saker som händer där motparten inte har någon lust, förmåga eller vilja att mötas. Det har jag gjort förr i värre situationer och jag kan göra det igen. Ibland får man acceptera att man helt enkelt inte får några svar.

Hur hen tänker och känner kan jag ju omöjligt veta men det hen delat med sig av indikerar inget sådant. Jag har utgått ifrån att hen har lämnat olika redogörelser just pga det trauma som kan bli vid olyckor. Att hen inte minns, inte vill minnas eller att hen var så chockad att hen inte kunde förklara vad som hänt eller att försvarsmekanismer gått in som gjort att hen bara velat glömma är vad jag har utgått ifrån. Det här är ju en person jag tyckt väldigt mycket om och jag har inte utgått ifrån att hen medvetet för mig bakom ljuset utan jag har försökt hitta orsaker till hens agerande.

Dessutom. Om jag skulle prata med hen nu så finns risken att jag detaljerat skulle förklara hur illa hens agerande har gjort mig. Hen ska inte behöva bära det. Jag har ingen rätt att lägga den tyngden på hen oavsett hens agerande men jag är bara människa jag också och den risken tar jag inte. Det skulle inte leda till något gott alls.
 
Förbluffad, förvånad och förbannad snarare. Förbluffad och förvånad över hur någon jag haft en så nära relation med kan vara så respektlös och förbannad över all energi det har tagit. För att stora viktiga händelser som varit i sommar som borde varit glädjefyllda och fyllda av roliga minnen nu istället blev något jag med nöd och näppe andades mig igenom och nu knappt minns för att jag mådde så dåligt och det helt i onödan. Händelser som aldrig kommer igen och som jag aldrig kommer få uppleva i normalt sinnestillstånd. Tanken på det, att jag inte fick den upplevelsen och de minnen jag borde fått och det faktum att jag svek människor som står mig nära för att jag mådde så dåligt och därför inte kunde ställa upp som jag hade gjort annars och inte kunde glädjas med dem gör mig helt förkrossad.

Beklagar. :heart Ju mer du skrivit om hur personen betett sig, desto mer agiterad blir jag. Svårt att se någon ursäkt i det hela.
 
Du skriver hela tiden att du inte vill outa personen . Med att inte tala om vissa detaljer för oss. Men tro mig vet man om detta irl så är det outat sen länge.
 
Du skriver hela tiden att du inte vill outa personen . Med att inte tala om vissa detaljer för oss. Men tro mig vet man om detta irl så är det outat sen länge.

Klart personer alltid kan känna igen sig själva om de skulle snubbla över en tråd som handlar om dem, huvudsaken är väl att folk i allmänhet inte ska kunna peka ut dem. Annars skulle man aldrig kunna ventilera relationer med andra människor på ett forum.
 
Du skriver hela tiden att du inte vill outa personen . Med att inte tala om vissa detaljer för oss. Men tro mig vet man om detta irl så är det outat sen länge.
Okej? Så på vilket sätt har jag outat? Jag har inte skrivit vilket kön personen har. Jag har inte skrivit var eller när det hände. Jag har inte skrivit på ett sådant sätt att det går att identifiera vår relation. Jag har inte skrivit vilken typ av häst det handlar om. Jag använder mig av anonymt nick. Vad tycker du jag kunde gjort annorlunda? Skulle jag inte skrivit tråden alls enligt din mening?

Att du tror att du kan identifiera någon utifrån den här tråden kan du såklart tro men du vet inte. Att du vet någon som har råkat ut för en ridolycka innebär inte att det är personen jag här i tråden benämner ryttaren som råkat ut för den du känner till irl. Det händer ridolyckor likt denna varje vecka i bara lilla Sverige. Att skriva som du gör i en sådan här tråd är väldigt väldigt fult. Hade du menat det vänligt så hade ett pm varit på sin plats.
 
Klart personer alltid kan känna igen sig själva om de skulle snubbla över en tråd som handlar om dem, huvudsaken är väl att folk i allmänhet inte ska kunna peka ut dem. Annars skulle man aldrig kunna ventilera relationer med andra människor på ett forum.
Så är det såklart och det här var inte från början menat som någon relationstråd ens. Jag skrev för att jag höll på att gå under och jag är så tacksam för bukefalisternas stöd. Det var kanske dumt av mig att jag behövde skriva av mig igen när jag uppdaterade men nu gjorde jag det och jag har verkligen försökt vara så respektfull jag bara kan mot ryttaren i det här.
 
Okej? Så på vilket sätt har jag outat? Jag har inte skrivit vilket kön personen har. Jag har inte skrivit var eller när det hände. Jag har inte skrivit på ett sådant sätt att det går att identifiera vår relation. Jag har inte skrivit vilken typ av häst det handlar om. Jag använder mig av anonymt nick. Vad tycker du jag kunde gjort annorlunda? Skulle jag inte skrivit tråden alls enligt din mening?

Att du tror att du kan identifiera någon utifrån den här tråden kan du såklart tro men du vet inte. Att du vet någon som har råkat ut för en ridolycka innebär inte att det är personen jag här i tråden benämner ryttaren som råkat ut för den du känner till irl. Det händer ridolyckor likt denna varje vecka i bara lilla Sverige. Att skriva som du gör i en sådan här tråd är väldigt väldigt fult. Hade du menat det vänligt så hade ett pm varit på sin plats.
Du har skrivit precis efter det hände och när ni nu haft kontakt igen. Så rätt lätt för inblandad irl att räkna ut vem det gäller .
 
Du har skrivit precis efter det hände och när ni nu haft kontakt igen. Så rätt lätt för inblandad irl att räkna ut vem det gäller . Jag är varken vänlig eller ovänlig . Helt neutral. Lätt att känna igen personer irl från nätet. Lättare än vad många tror.
 
Så är det såklart och det här var inte från början menat som någon relationstråd ens. Jag skrev för att jag höll på att gå under och jag är så tacksam för bukefalisternas stöd. Det var kanske dumt av mig att jag behövde skriva av mig igen när jag uppdaterade men nu gjorde jag det och jag har verkligen försökt vara så respektfull jag bara kan mot ryttaren i det här.
Klart du ska få skriva av dig :) det är en hemskt situation. Men att tro att man är helt anonym på ett hästforum om man nämner händelser . Nja :D bukefalos har mycket fler läsare än skrivare :)
 
Du har skrivit precis efter det hände och när ni nu haft kontakt igen. Så rätt lätt för inblandad irl att räkna ut vem det gäller .
Nu frågar jag eftersom jag själv inte ser problemet men det verkar finnas ett problem. Varför är det viktigt att påpeka att det för inblandade går att lista ut vem det rör sig om? De inblandade vet ju redan så det är ju ingen som direkt outas här i mina ögon?
 
Du har skrivit precis efter det hände och när ni nu haft kontakt igen. Så rätt lätt för inblandad irl att räkna ut vem det gäller .
Då kan jag lugna dig med att det inte handlar om den du tror. Som jag skrev i Ts hade det gått ett tag innan jag skrev tråden. Jag skrev inte heller uppdateringen precis efter vi hade haft kontakt igen.

Så undrar jag fortfarande, var har jag outat hen?
 
Då kan jag lugna dig med att det inte handlar om den du tror. Som jag skrev i Ts hade det gått ett tag innan jag skrev tråden. Jag skrev inte heller uppdateringen precis efter vi hade haft kontakt igen.

Så undrar jag fortfarande, var har jag outat hen?
Nu tycker jag du får läsa mina inlägg lite mer noga :)
 
Du skriver hela tiden att du inte vill outa personen . Med att inte tala om vissa detaljer för oss. Men tro mig vet man om detta irl så är det outat sen länge.

Du har skrivit precis efter det hände och när ni nu haft kontakt igen. Så rätt lätt för inblandad irl att räkna ut vem det gäller .

"Läs rätt"? Tycker snarare att det är en väldigt tydlig hint om att du skulle känna till händelsen och de inblandade i fråga med tanke på hur du uttrycker dig ovan. Ganska konstigt skrivet om du nu inte skulle veta det.

Bara en undran, har @Lalinea skrivit att hen känner till situationen IRL? Kan kan ha missat det, för jag har inte läst det iaf.

Se svar ovan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 755
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Hellhound
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 978
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 613
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp