Bukefalos 28 år!

Det verkar som att Alliansen är död. Ebba nämnde inte Alliansen en enda gång i sitt tal. Statsvetare o politiska analytiker menar på att det kan uppfattas som att "något" är på gång på högerkanten. M +KD i nästa regering med stöd av SD. Jo ja tackar ja :laugh:. Men det krävs ju att KD tar sig i kragen för det stöd man har i de olika barometrarna duger inte på långa vägar

Jag tror att en presentation av den skräckregeringen snabbt får väljarna att fly Moderaterna. Inte ens Sjöstedt som diktator skulle vara sämre för Sverige.

Men det kanske öppnar för ett riktigt socialliberalt regeringsalternativ som vi saknat länge.
 
Man ska få hjälp efter behov.
Håller med dig. Men jag gillar tydlighet och inte luddiga påståenden som "låter" vackert. Efter behov......Det låter fint och generöst. Mitt sätt att klä mig, min människosyn och inställning till arbetskollegor/chefer av visst kön gör det svårt för mig att få/behålla ett jobb. Jag är därför i stort behov av underhållsstöd!
 
Håller med dig. Men jag gillar tydlighet och inte luddiga påståenden som "låter" vackert. Efter behov......Det låter fint och generöst. Mitt sätt att klä mig, min människosyn och inställning till arbetskollegor/chefer av visst kön gör det svårt för mig att få/behålla ett jobb. Jag är därför i stort behov av underhållsstöd!

För mig är det tydligt att grupper som är diskriminerade på arbetsmarknaden har ett behov av att få stöd för att kunna få jobb. Till exempel rullstolsburna, unga utan utbildning, psykiskt sjuka och utlandsfödda med namn som gör att de sorteras bort.

Nu pratar vi om anställningsstöd i olika former, inte underhållsstöd, vilket jag knappt vet vad du avser med. Dvs olika former av begränsat stöd för anställningen som gör att man balanserar upp den diskriminering som finns samtidigt som man bedriver omfattande åtgärder för att motverka diskrimineringen (och då i förlängningen ta bort behovet av de särskilda stöden).
 
För mig är det tydligt att grupper som är diskriminerade på arbetsmarknaden har ett behov av att få stöd för att kunna få jobb. Till exempel rullstolsburna, unga utan utbildning, psykiskt sjuka och utlandsfödda med namn som gör att de sorteras bort.

Nu pratar vi om anställningsstöd i olika former, inte underhållsstöd, vilket jag knappt vet vad du avser med. Dvs olika former av begränsat stöd för anställningen som gör att man balanserar upp den diskriminering som finns samtidigt som man bedriver omfattande åtgärder för att motverka diskrimineringen (och då i förlängningen ta bort behovet av de särskilda stöden).
Då var det SD snart :)
 
Va bra Jimmie var idag. Han fick mest och längst applåder av alla talare så här långt. Han talar verkligen för den lilla människan i samhället där samhället har svikit. Vi har i Sverige idag 53 områden där samhället sviker och förnedrar de människor som är laglydiga och gör sin plikt. Dessa områden måste vi ta tillbaka nu. Det är slutlallat nu. Som Jimmie sa, gör din plikt innan du kräver din rätt. Man ska inte kunna komma hit och bara få allt gratis över en dag utan att prestera något och sedan tro att man kan bete sig hur som helst i vårat land. Dax att stå upp nu och kasta dom där löjliga tafsaarmbanden och byta ut dom mot handfängslen.

M gör ett utspel o säger att man ska sänka SD genom att bla klämma åt flyktingar och invandrare med bidragstak
 

Den här delen av artikeln verkar den genomsnittlige bukefalos-rasisten inte förstå alls, trots att vi förklarat det i flera månader:
"
Att se invandring som ett hot per definition eller att betrakta rekordstor invandring som ett problem, är två lika olika analyser som att vara mot alla skatter respektive att vara mot rekordhöga skatter.
"

Går möjligen den här nya beskrivningen hem så att poletterna trillar ned, månntro?
 
Den här delen av artikeln verkar den genomsnittlige bukefalos-rasisten inte förstå alls, trots att vi förklarat det i flera månader:
"
Att se invandring som ett hot per definition eller att betrakta rekordstor invandring som ett problem, är två lika olika analyser som att vara mot alla skatter respektive att vara mot rekordhöga skatter.
"

Går möjligen den här nya beskrivningen hem så att poletterna trillar ned, månntro?

Vaddå? Tycker du skattetrycket är för lågt? Vill du betala mera?
I så fall har du ju fått din våta dröm med den regeringen vi har. Vi är tillbaka på #1 från att ha varit nere på plats #3 med den borgeliga Alliansregeringen med passivt stöd av SD.
Men visst jag kan gå med på höjda skatter för alla som tjänar mer än 30.000 i månaden brutto för att sänka skatten på pensionärer som inte ens når upp till EUs gräns för fattigdom 10.600 brutto.
Det är 250.000 svenskar som jobbat eller uppfostrat barn som inte når dit.
 
Vaddå? Tycker du skattetrycket är för lågt? Vill du betala mera?
I så fall har du ju fått din våta dröm med den regeringen vi har. Vi är tillbaka på #1 från att ha varit nere på plats #3 med den borgeliga Alliansregeringen med passivt stöd av SD.
Men visst jag kan gå med på höjda skatter för alla som tjänar mer än 30.000 i månaden brutto för att sänka skatten på pensionärer som inte ens når upp till EUs gräns för fattigdom 10.600 brutto.
Det är 250.000 svenskar som jobbat eller uppfostrat barn som inte når dit.

Alltså förstod du inte nu heller....
 
Jimmies bidrag på Almedalen gick att göra god humor på under hashtaggen #sdsägersanningen
(Jimmie pratade om svenska förorter och visade en dramatisk bild med en brinnande bil - från en bilolycka i Indien).

dgdg.jpg

fgd.jpg

fghgfhfhfgh.jpg

Sk%C3%A4rmklipp.jpg
sfhsdfhdfh.png
 
Jimmies bidrag på Almedalen gick att göra god humor på under hashtaggen #sdsägersanningen
(Jimmie pratade om svenska förorter och visade en dramatisk bild med en brinnande bil - från en bilolycka i Indien).

dgdg.jpg

fgd.jpg

fghgfhfhfgh.jpg

Sk%C3%A4rmklipp.jpg
sfhsdfhdfh.png
Jimmie och SD är dom enda som begriper sig på sanningen. Bara att se hur helgen har varit i Sollentuna :eek:. Varken polis, piketstyrka eller nationella insatsstyrkan klarar av detta. Utegångsförbud och undantagstillstånd är den enda lösningen för att kunna städa upp laglösheten så att vanliga människor o barn kan känna sig trygga.

Almedalen kan sammanfattas över blockgränserna med följande SVERIGE, SVERIGE, SVERIGE, Stå upp för svenska värderingar och försämra ytterligare för invandrare o flyktingar som inte vill acceptera våra värderingar och inte vill lära sig att göra rätt för sig och anpassa sig i vårat samhälle. Svensk nationalism flödar just nu ända fram till kommande val :D. Detta är det nya Sverige, nationella Sverige som ska visa var det äkta tradionella svenska blå/gula skåpet ska stå i den svenska modellen.
 
(Jimmie pratade om svenska förorter och visade en dramatisk bild med en brinnande bil - från en bilolycka i Indien).

Apropå inte förstå :D ... Om du hade varit lite uppmärksam så sa Jimmie i en kommentar att bildvalet var fullständigt medvetet. Man ville inte visa från Sverige, vilket inte är så svårt för utbrända bilar och bilder därpå kan vi se dagligen i dagstidningarna :angel:
 
Apropå inte förstå :D ... Om du hade varit lite uppmärksam så sa Jimmie i en kommentar att bildvalet var fullständigt medvetet. Man ville inte visa från Sverige, vilket inte är så svårt för utbrända bilar och bilder därpå kan vi se dagligen i dagstidningarna :angel:

Det blev ju en härlig PR-kupp för Jimmie nu när SD "säger sanningen" som vanligt.

Och notera att samtliga bildval ovan också är fullständigt medvetna. Det är liksom poängen i det roliga.
 
Det blev ju en härlig PR-kupp för Jimmie
Ja precis :D. Det blev som jag sa. Jag har som vanligt rätt just för att jag lever i verkligheten och inte i fantasin. Jimmie och SD vann Almedalen för andra året i rad :laugh:
http://hottoptv.mms.se/hottop.asp?profil=4
1 Jimmie Åkesson 275000
2 Stefan Löfven 255000
3 Anna Kinberg Batra 235000
4 Jonas Sjöstedt 175000
5 Jan Björklund 174000
6 Ebba Busch Thor 147000
7 Annie Lööf 146000
8 Isabella Lövin 143000
 
Ja precis :D. Det blev som jag sa. Jag har som vanligt rätt just för att jag lever i verkligheten och inte i fantasin. Jimmie och SD vann Almedalen för andra året i rad :laugh:
http://hottoptv.mms.se/hottop.asp?profil=4
1 Jimmie Åkesson 275000
2 Stefan Löfven 255000
3 Anna Kinberg Batra 235000
4 Jonas Sjöstedt 175000
5 Jan Björklund 174000
6 Ebba Busch Thor 147000
7 Annie Lööf 146000
8 Isabella Lövin 143000

Ja, jag tittade på flera av dem inkl Jimmie. Lite tragisk rasism inbäddad i direkta lögner sätter perspektiv på vad politik handlar om. Och var hotet mot Sveriges framtid egentligen ligger.
 
Senast ändrad:
Invandring under normala förhållanden är inget hot. Det är en tillgång, eftersom den typen av invandring endast kommer till stånd då det finns ett behov i det mottagande landet.
Hotet eller problemet om man så vill uppstår när incitamentet att komma inte längre ligger i mottagarlandet utan i omständigheter i de länder varifrån människorna kommer.
Då kommer människor oavsett om det finns ett behov för deras arbetskraft eller ej, de kommer och mottagarlandet blir skyldigt att försörja dem, utbilda dem , hålla dem med skola o sjukvård.

På lång sikt kan, jag säger kan denna investering bli en samhällsvinst.

Men den som är ärlig idag ser att chansen för detta är ytterst liten. Att sannolikheten istället är att det blir en samhällsbörda för lång tid framåt.

Vi kan och ska då ta ställning till hur stor börda av detta slaget vi som samhälla kan bära innan det kraftigt påverkar andra verksamheter som vi anser självklara. Eller som jag så drastiskt uttryckt, när livbåten är full så ska vi sluta plocka in folk.

Vi är där idag , Månadsinflödet av asylsökande är nere på ca 2000 istället för de 10 till 12000 som kom när det hela toppade.
Dra ner ytterligare, öppna åter upp för så många som varje månad lämnar samhällsunderstöd och försörjer sig själva dvs så många som varje månad får jobb eller kommer in på högre utbildning, så många tar vi in och fyller systemet med.
Så får vi balans i det hela och det hela kan kanske vändas till en samhällsnytta igen.

Naturligtvis ska inte antalet kvotflyktingar påverkas av detta.
 
Apropå inte förstå :D ... Om du hade varit lite uppmärksam så sa Jimmie i en kommentar att bildvalet var fullständigt medvetet. Man ville inte visa från Sverige, vilket inte är så svårt för utbrända bilar och bilder därpå kan vi se dagligen i dagstidningarna :angel:
Man pratar om problem i svenska förorter, men tycker att det finns så mycket bilder därifrån i tidningarna så man väljer en bild från en bilolycka i Indien? Nej, det förstår jag nog inte alls. Eller skojar du :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp