Aloe Vera juice...

C

cross

Någon som ger det till sin häst?
Hur mycket ger ni/dag och vart köper ni det ifrån?
 
jag masserar bara in aloe vera efter varje ridning på rygg och på haserna på min häst=)
 
Jag dricker själv alovera juice. Smakar pecka.....
Gav pållan det ett tag. För sin hosta.
Varför ger du din häst det. (nyfiken)
:bump:
 
vår polle får ca 2 teskedar aloe vera koncentrat från sasco varje dag.
 
man kan ge så pass mycket alltså till hästen?jag fick bara ordination om 5ml.hur stor är din häst?min är en lipizzanare på 156cm.vad använder du din juice i för syfte?jag har den till tottons melanomer.alltså invärtes,och juicen tränger ut slagget igenom melanomen i bak.fungerar kanon. /Tess
 
Min islänning får ca 25 ml 22gr/dag, alltså totalt 50 ml. Efter det har han blivit av med rinnande ögon och snor i näsan, har ni andra några såna erfarenheter? :bump:
 
Mitt gammelsto har problem med rinnande ögon, beror enligt veterinären på känsliga ögon samt något trånga tårkanaler... Tror ni att aloe vera skulle hjälpa för känsligheten?
 
Du kan ju testa i alla fall! Aloe Vera kan ju inte göra nån skada, det ska vara bra för allt möjligt. Jag började ge det för att det är bra för magen och hovarna ( Simlir`s akilleshälar), men att ögonen och näsan slutade rinna var bara en positiv bieffekt.

PM:a om du vill ha nr till återförsäljare. :bump:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Om man har sin häst ute från runt 21 på kvällen till 12-13 på förmiddagen, hur kan man skapa sig ett hum om hur stor del av...
Svar
8
· Visningar
465
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp