Alternativ till rakt bett!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kachic
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 903
K

kachic

såhär är det:
Min häst trivs bäst och går bäst med ett rakt bett, men tyvärr får man ju inte tävla på rakt bett i dressyr. Min tränare tipsade om ett tvådelat bett som inte gick att "vika ihop" helt, utan bara 45 grader el. något sånt.
jag undrar nu om det finns någon som (ifall ni förstår vad jag menar med mitt svammel) har ett sådant bett och vet vart det går att få tag i ett?
tacksam för svar :)

Sv: Alternativ till rakt bett!

Hej!

Min häst gilla oxå rakt bett.
Jag har köpt ett vanligt tränsbett av märket pessoa. Det går INTE att vika hop utan ligger som ett rakt bett imunnen, tyvär har pessoa sökt patent på detta och dom är svin dyra! Men jag rekomenderar de starkt!!

Sv: Alternativ till rakt bett!

Jag har sett på granngården! min kompis köpte ett där....pessoa som gjort dem...kostar typ 600 spänn sketa dyra!

har en liten "kopparfärgad" droppe i mitten!
hoppas du hittar det!

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 553
Senast: Fazeem
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 863
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 356
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka