@caradan jag har också omgjord bakbom, mycket smidigare än på min förra som hade original. Har även extra taklucka.
@Alexandra_W fästet i väggen är utbytt så det är en ögla istället för en "tapp", vilket gör att bommen kan fällas rakt ner. Bad om det när jag köpte min.

Men bommen är ju för lång för att fällas rakt ner? Eller så är jag korkad och fattar inte.
 
@Alexandra_W Min bom är avkortad och sen har de fäst som en krok på ytteränden. I väggen på transporten sitter en ögla som man fäster kroken i. Den blir ju då svängbar, på andra sidan är det vanliga fästet som man bara hakar i. Svårt att förklara, kommer jag ihåg ska jag försöka ta en bildav hur det ser ut!
 
@Alexandra_W Min bom är avkortad och sen har de fäst som en krok på ytteränden. I väggen på transporten sitter en ögla som man fäster kroken i. Den blir ju då svängbar, på andra sidan är det vanliga fästet som man bara hakar i. Svårt att förklara, kommer jag ihåg ska jag försöka ta en bildav hur det ser ut!
Du svänger den utåt alltså, inte släpper den ner? Då är jag med i så fall. (Jag tycket dock inte om den lösningen)
 
@Pilot , det är enkelt att få ner bommarna utifrån om du bara har någon form av "pinne" att stoppa i öglan. Jag har en bit armeringsjärn som alltid finns i sadelkammaren på släpet, funkar superbra.
 
@Alexandra_W bommen faller ju ner, den står ju inte rakt ut som den gör på standardbommen.
Men den hänger ju inte ner på väggen som den gör på en transport med mellanvägg. Där är ju bommen bara hälften så lång.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
653
Senast: Trassel12
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 834
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
732
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp