M
-moa-
Jag har blivit lite smått intresserad av amazonas sadlarna, men....jag har ingen aning om hur storlekarna är i bommarna, och i sätena?
Jag är mest intresserad av läderbom varianterna, och eventuellt ISI modeller om det visar sig att dom vanliga är långa (hur långa är dom egentligen?)
Jag har kikat på annonser men fattar ingenting av benämningarna på storlekar!
Min dam är arabsto, normal rygg och inte jättekort sadelläge som tur är, MEN väldigt känslig rygg som haft tryckskador.
'Bred' som arab, en prestige 36 är för smal även nu när hon inte är musklad.
Hon har även en ganska lång manke, inte jättehög utan normal.
ryggen är rak men jag är rädd för problem med länden igen så dom flesta raka är ändå för raka elelr för långa.
Jag själv får lätt skav :S, gillar att sitta väldigt rakt och på alla tre punkterna vilket oftast är proben med skav i vanliga sadlar (morris & nolan dressyr är perfekt dock! men funkar inte på hästen)
JAg är 168cm med korta ben, och är väl normal storlek sådär
dvs. inte pinnsmal men itne överviktig.
Har ingen aning om sitsstorlekar på sadlarna helelr ju! Och kunde inte hitta info (kan hända att jag är blind)
så....all info är jag takcsam för
dom modeller jag mest är intresserad av är Birgitta och Jeanne de Arc, Elisabeth ser ut att ha lite väl stort framvalv kanske.
Jag är mest intresserad av läderbom varianterna, och eventuellt ISI modeller om det visar sig att dom vanliga är långa (hur långa är dom egentligen?)
Jag har kikat på annonser men fattar ingenting av benämningarna på storlekar!
Min dam är arabsto, normal rygg och inte jättekort sadelläge som tur är, MEN väldigt känslig rygg som haft tryckskador.
'Bred' som arab, en prestige 36 är för smal även nu när hon inte är musklad.
Hon har även en ganska lång manke, inte jättehög utan normal.
ryggen är rak men jag är rädd för problem med länden igen så dom flesta raka är ändå för raka elelr för långa.
Jag själv får lätt skav :S, gillar att sitta väldigt rakt och på alla tre punkterna vilket oftast är proben med skav i vanliga sadlar (morris & nolan dressyr är perfekt dock! men funkar inte på hästen)
JAg är 168cm med korta ben, och är väl normal storlek sådär
Har ingen aning om sitsstorlekar på sadlarna helelr ju! Och kunde inte hitta info (kan hända att jag är blind)
så....all info är jag takcsam för
dom modeller jag mest är intresserad av är Birgitta och Jeanne de Arc, Elisabeth ser ut att ha lite väl stort framvalv kanske.