Amazons premiärsida full av översättningsmissar?

Screenshot_20201029_084040_com.android.chrome.jpg

Lockande att köpa en burförstörare som fågelleksak :up:

Med funktion:
1. Säker material och motståndskraftig mot bitande, lämplig för husdjur att bita och lindra tristess och hjälpa till att lindra husdjurs känslor.
2. En mängd olika djur kan användas, kan användas av inte bara fåglar utan också kycklingar.
3. Lätt material och har en mängd olika färger, färgglad vävning kan locka fåglar och hålla husdjur glada och aktiva.
4. En klockdesign läggs till, kan göra ljud medan de biter, tillfredsställer kommunikationsinstinkt hos sociala djur.
 
Jag känner att vi behöver 2 nya reaktions emoji just till den här tråden :confused: och :banghead:
Det hela är obetalbart. Har någon hört ifall det kommit någon kommentar från Amazon om vad som måste vara en oerhört genant lansering. Helt ärligt begriper jag inte varför man inte tagit ner sidan.
 
Bajspåsar presenteras:
Vi har hundar och vi vet vart dina händer går. Vi vill att de ska hålla sig säkra, rena och giftfria, vilket är därför vi garanterar att våra Jordklassade hundpoo-väskor är 100 % läckagesäkra, extra tjocka och starkta! Även om våra hundavfallsväskor är supertuffa, är de fortfarande lätta att öppna och använda så att du inte fumlande runt när det är dags för affärer.

Enligt info har de volym på 1 milliliter :up::up::up:
 
Bajspåsar presenteras:
Vi har hundar och vi vet vart dina händer går. Vi vill att de ska hålla sig säkra, rena och giftfria, vilket är därför vi garanterar att våra Jordklassade hundpoo-väskor är 100 % läckagesäkra, extra tjocka och starkta! Även om våra hundavfallsväskor är supertuffa, är de fortfarande lätta att öppna och använda så att du inte fumlande runt när det är dags för affärer.

Enligt info har de volym på 1 milliliter :up::up::up:
Man har ju hört ordet teacup dog men det här tar det hela till en ny nivå
 
Kollade originaltexten till en del produkter och engelskan är någorlunda korrekt men det finns ändå det som tyder på att det nog är mycket kinesiska produkter som lagts till för att fylla ut inför lanseringen. Men sen måste de ändå använt dålig maskinöversättning. Google Translate är ju betydligt bättre.

Gratis uppmärksamhet för Amazon, gratis underhållning för oss. ;)
 
Gissar att en sverige lansering inte ar hogt pa prioriteringslistan sa detta har skotts av relativt junior personal, kanske delvis inhyrda konsulter, som i sin tur har anlitat billig oversattning fran laglonelander som anvander nagot undermaligt oversattningsprogram. Tvivlar pa att det ar en medveten PR strategi - sadant behover inte Amazon, och det ser oprofessionellt ut for varumarket - tror snarare att det handlar om en hel serie av cock-ups
 
Sen är väl inte alla annonser deras heller? De är ju lite a la Wish, säljare kan lägga in sina annonser. Utöver att Amazon även har egen försäljning förstås.
 
Sen är väl inte alla annonser deras heller? De är ju lite a la Wish, säljare kan lägga in sina annonser. Utöver att Amazon även har egen försäljning förstås.

Amazon saljer val mycket fa egna varor, men jag skulle gissa pa att de har ganska tight kontroll pa vad och hur saker or ting saljs, eftersom det paverkar deras varumarket - de vill ju inte vara Wish eller Blocket typ. Kan kolla med en van hur det ser ut - hon brukade jobba som produktansvarig for tradsgardsmobler for Amazon UK. Jag vill mig minnas att just produktbeskrvining och SEO var en del av hennes jobb, men inte 100% saker.
 
Amazon saljer val mycket fa egna varor, men jag skulle gissa pa att de har ganska tight kontroll pa vad och hur saker or ting saljs, eftersom det paverkar deras varumarket - de vill ju inte vara Wish eller Blocket typ. Kan kolla med en van hur det ser ut - hon brukade jobba som produktansvarig for tradsgardsmobler for Amazon UK. Jag vill mig minnas att just produktbeskrvining och SEO var en del av hennes jobb, men inte 100% saker.

Jag tycker de säljer ganska mycket. Men det kanske beror på vilken "bransch" man tittar i. Tänkte mer på att översättningarna skiljer sig, kan vara så att varje säljare översätter för sin egen vara.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp