American Day på Jägersro!!

Gordon

Trådstartare
Hej !
undrar vilka som ska ner dit och titta på fina ,snabba snygga hästar och bilar?:bump::bump:
Vi ska dit.:banana::banana:

Sv: American Day på Jägersro!!

3-5 Juli.

Jag har inte bestämt hur vi ska göra ännu. Får se om sambon har lust att följa med. Han är ju så snäll och hänger med till Chappen fast han har 0 intresse eg. Snäll karl man har :love:

Jag kommer och kollar! :bump:
En hel helg med galopp och western, kan det bli bättre??

*kl*

Jag drar nog med mig mannen och åker dit, även om han säkert är mättad på allt vad western heter efter HC-helgen, kan man alltid muta honom med lite äkta amerikansk barbeeque;)

Ska kika när min tränare tävlar hade jag tänkt. Blir på lördagen - "4th of July"!

Säkert, även om fina bilar i hans värld är av det sportigare slaget. Men det funkar säkert som en muta:laugh:

Jag hade tänkt åka dit.
Tror att det kommer bli mycket trevligt :)

Nu har vi kommit hem från Jägers
De var en himla trevlig helg med mkt snygga hästar.
Vi hade en appaloosa med i Quarter Of a mile racet. Han blev trea! Han stod i startboxarna lite han e så cool jämt ,tar livet med en klackspark liksom.
Skimmelpainten vann och quarter stoet var 2a sen vår appis sen så hann jag inte titta på de två sista men de var en paint och en quarter de med.
Tiden var fantastisk då dessa hästar inte var tränade till detta på samma sätt som löphästarna. Men ena dagengick dom 300m på 18.27 sek i söndags gick dom 300m på 17.6 så dom hajjade galoppen rätt snabbt. De betyder att dom var 6längder från MediaHoras barn rekord på 300m de är jävligt grymt gjort!
Alla var mkt imponerade och de kommer garanterat bli flera race även i göteborg då flera av oss bor i Västergötland.

Fasen kan ni inte fixa upp dom till Täby så att vi här i mellansverige också kan få se dom????

Vore himla skoj!:grin:

Ja det var jätte trevligt på Jägersro, bra väder och trevlig stämning och mycket roligt att kolla på:bump:. Jaha va kul att er appaloosa kom trea, jag visste att en av era hästar skulle vara med men jag visste inte hur han såg ut. Jag tyckte Calaisa var bra, blev imponerad över att alla i bandet kunde spela och att de behärskade över 3 instrument. :)

Fin häst ni har ,jag var där och såg den både lördag och söndag. Jättefina allihop och så lugna och snälla de verkade. Gick in i boxarna som de aldrig gjort något annat ,stilla stog de också.Hoppas det blir fler race .
Trevliga daga om än något varmt på lördagen.

Vi var också där alla tre dagar med vårt sto med föl. De skötte sig fantastiskt. Första gången lillkillen var ute på äventyr och i slutet var han rätt trött i skallen men han uppförde sig ändå.

Vilket av dem ? Där var ett brunt och ett helt underbart i en färg som jag inte kan. Båda var jättefina och så duktiga i allt ståhejet.

*kl*

Jag var där och tittade under lördagen :D Jätte trevligt och mysig stämning, men ack så varmt :p

Här kan ni se några utav bilderna jag tagit, blev nästan 600 bilder så har inte hunnit fixa bilderna från racen ännu.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1090801_page0.html

Gordon: Din appis va jätte söt, men tror du inte han sprungit bättre om han slapp det knallrosa tränset ;) :p

*kl*

Här kan ni se några utav bilderna jag tagit, blev nästan 600 bilder så har inte hunnit fixa bilderna från racen ännu.

:p

Jättefina bilder. Skickligt hur du har fått till actionbilder med sån skärpa.

Läste att det var 9 amerikanskaraser visade. Någon som vet vilka, bara nyfiken. Quarter, paint, morgan, appaloosa, tennessy........

Jodå, kan inte bli ngt annat med de föräldrarna men vilken nyans det slutligen blir åerstår att se. Han föddes såhär:
PharazonSara3days.JPG

(Riktig alpacka look a like) ;)

Har en annan hemma som du kan få ta istället, denna är såld.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ramona
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
551
Senast: Acto
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
751
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 189
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V