Koppen

Trådstartare
Har tittat lite på Horseware´s täcken och funderar på deras Amigo regntäcke. Vad har den för plus/minus?
Reagerade över att den inte hade bogveck... :confused: Hur är passformen? Kvaliten känner jag ju till givetvis!
Jag måste ha ett täcke som sitter BRA på min häst och som inte kanar bakåt och stramar över bogen!

Sv: Amigo

Vi har mååånga sånna till ridskolehästarna och vi har stått chockade många gånger över att de är de enda som överlevt i mer än en månad!
Tror vi köpte de förra året eller nått och alla är hela och fina, ingen häst som fått skav och passar alla perfa.

min kompis har ett amigo täcke... jag vet inte vad hon tycker men jag har inte hört något dåligt om det iaf.....

Jag har ett till min häst som är lite smalare över bogen o på honom åker den lite ner över bogarna men han har ändå inte fått skav av den (han har den i för sig bara om det regnar o det är väl typ 10ggr på en sommar) o verkar inte störd av den heller. Dock så passar Horsewares wug modeller bättre på honom.

De är ju med nylonfoder så det blir ju inte så mycket friktion och därmed inte skav på bogen. Har ett Rhino och min häst från inga skav alls. Wugmodellen skaver bort manen på min häst, men bogarna är ännu bättre på wuggen.

Jag har också flera sånna täcken av Wugmodellen alltså. Och de är de enda täckena med lite högre hals som INTE skaver på min hästs man.

hmm, synd att det skaver på min då. Hon har ju 15 cm stubbman varje sommar ;)
Hade velat ha orginalmodellen fast med wug-knäppningen, det hade varit kanon för min häst.

Nästan så jag hoppas på regn nu, så jag får åka och köpa ett till henne! :rofl: :angel:

Teacuptoy skrev:
Nästan så jag hoppas på regn nu, så jag får åka och köpa ett till henne! :rofl: :angel:
Om du har bestämmt dig för att köpa ett HW täcke så tycker jag att du ska välja antingen rhino eller rambo. Helt oslagbara :love:
Har iof inte provat amigo modellerna.

Jag har provat Rambo, Rhino och nu senast Amigo på min lite grövre häst som inget annat passar på, pga att andra täcken blir för smala i bogen. Det enda är att min häst får skav på manen av de orginal skurna täckena men inget skav av Wug täckena. Men jag tror att skavet på manen av Amigo täcket är pga fästerna för halskrage som man kan sätta fast, ligger och skaver där.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 522
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek... 2
Svar
25
· Visningar
3 393
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 585
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka