Amigo vs Rhino gå upp lr ner i storlek?

Butiken heter R*tterhjörnet. Fick leta ordentligt! Hittade det inte på deras hemsida ( där finns bara diskfront) utan via Google och bilder på Summer Series
Då är det nog stor risk att det bara är en cachad bild, har du bildlänken? Granngården har tyvärr fel bilder på sin hemsida också, jag kollade ändå med deras kundtjänst innan jag beställde och fick svaret att givetvis är det täcket på bilden vi säljer och nästan dumförklarade mig "Varför skulle vi ha en felaktig bild på våra produkter?". Hem kom likförbannat täcken med DiscFront. :mad: De fick gå i retur och jag fick ligga ute med pengar och krångla med att lämna in dem i närmsta Granngårdenbutik.
 
Vad hade de för argument för att det var bättre med DiscFront? Min erfarenhet är också att Discen trycker på halsen om de har en bred halsansättning, och jag upplever det som att kardborren till Discen hamnar på samma ställen som infästningen till V-front så där borde det inte göra någon skillnad? Några av mina hästar kan enbart ha V-Front, Disc funkar inte alls pga att Discen trycker mot halsen när de äter från marken. Jag blev jättebesviken när HW slutade med Summer Series med V-Front. :(
Inga argument alls, utan bara att dom rekkade discfront om jag absolut ville ha amigo, och att iom att reflectech bara finns med vfront så skulle passformen inte bli optimal. Och att reflectech finns i rhino oxå nu. Men, bara i 250g, och när jag helst velat ha typ 50g så kändes det inte aktuellt 😅
Enligt insta så verkar dom ha varit på nån mässa i veckan, så jag hoppas det är därför svaren varit lite..hm..bristfälliga.

Men har iaf beställt reflectech i 145 å 155 nu, och ett rhino plus i 155, så får jag hoppas att nånting passar. Nu ska det väl bli minusgrader på kvällarna iaf, så då känns ju 100g lite mindre varmt iaf..

Edit: är sjukt nervös inför täcke med spänne som inte går att justera. Sure, sitter det bra så är det ju toppen att slippa stå där och fundera på om det va mittersta eller innersta eller hur var det, men samtidigt så är det ställbarheten som gör att han t.ex kunde ha mina gamla himalyatäcken, kortat till max och lite lätt omlott.. blir väl att ta fram nål i tråd annars då..
 
Senast ändrad:
Inga argument alls, utan bara att dom rekkade discfront om jag absolut ville ha amigo, och att iom att reflectech bara finns med vfront så skulle passformen inte bli optimal. Och att reflectech finns i rhino oxå nu. Men, bara i 250g, och när jag helst velat ha typ 50g så kändes det inte aktuellt 😅
Enligt insta så verkar dom ha varit på nån mässa i veckan, så jag hoppas det är därför svaren varit lite..hm..bristfälliga.

Men har iaf beställt reflectech i 145 å 155 nu, och ett rhino plus i 155, så får jag hoppas att nånting passar. Nu ska det väl bli minusgrader på kvällarna iaf, så då känns ju 100g lite mindre varmt iaf..

Edit: är sjukt nervös inför täcke med spänne som inte går att justera. Sure, sitter det bra så är det ju toppen att slippa stå där och fundera på om det va mittersta eller innersta eller hur var det, men samtidigt så är det ställbarheten som gör att han t.ex kunde ha mina gamla himalyatäcken, kortat till max och lite lätt omlott.. blir väl att ta fram nål i tråd annars då..
Jag har aldrig varit med om att man känt behov av att justera spännena på HW. Isf är hela täcket fel storlek/passform. Själv tycker jag v-front är superbra. På något sätt är hela konstruktionen i fronten så bra att täckena kan passa toppen på hästar som ser rätt olika ut, och det brukar ligga toppen även om täcket är lite stort eller lite litet.

Jag gillar inte discfront alls så skulle definitivt testa v-front om jag var dig. Jag köper bara v-front oavsett om jag köper amigo eller rambo.
 
Inga argument alls, utan bara att dom rekkade discfront om jag absolut ville ha amigo, och att iom att reflectech bara finns med vfront så skulle passformen inte bli optimal. Och att reflectech finns i rhino oxå nu. Men, bara i 250g, och när jag helst velat ha typ 50g så kändes det inte aktuellt 😅
Enligt insta så verkar dom ha varit på nån mässa i veckan, så jag hoppas det är därför svaren varit lite..hm..bristfälliga.

Men har iaf beställt reflectech i 145 å 155 nu, och ett rhino plus i 155, så får jag hoppas att nånting passar. Nu ska det väl bli minusgrader på kvällarna iaf, så då känns ju 100g lite mindre varmt iaf..

Edit: är sjukt nervös inför täcke med spänne som inte går att justera. Sure, sitter det bra så är det ju toppen att slippa stå där och fundera på om det va mittersta eller innersta eller hur var det, men samtidigt så är det ställbarheten som gör att han t.ex kunde ha mina gamla himalyatäcken, kortat till max och lite lätt omlott.. blir väl att ta fram nål i tråd annars då..
Har aldrig heller velat ändra dem i bogen, då är det helt fel storlek. Vi har massa Amigotäcken till ridskolehästarna och det passar nästan alltid bäst jämfört med andra märken, oavsett kroppsbyggnad på hästen.
 

Liknande trådar

Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 520
Utrustning Har bytt alla unghästens täcken från storlek 145 till 155. Har bara HW amigo bravo 12 med v-front. Det nya täcket med 400g fyllning är...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: MiniLi
·
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Lollitza
·
Utrustning Liten allmän reflektion bara. Har storlekarna på hästgrejer generellt krympt på senare år, eller något? :eek: Satt och jämförde Herr...
Svar
6
· Visningar
957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp