Amigotäcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Borst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 886
B

Borst

Har funderat på att skaffa Amigo 600D lite Tournout. Ni som redan har dessa:
*Hur andas de?
*Passform?
*Hur är de i storlekarna.. osv

Vore jättetacksam för lite hjälp, så att jag vet vad det är för täcke innan jag köper.

Sv: Amigotäcken

*Hur andas de? Bra.
*Passform? Lika bra som Horsewares övriga. Nämligen jättebra.
*Hur är de i storlekarna: Likadana som andra Amigotäcken. Normala skulle jag säga. Lite mindre än Rambo men större än Rhino.

Vore jättetacksam för lite hjälp, så att jag vet vad det är för täcke innan jag köper. Enda skillnaden på dessa täcken och övriga Horseware är att yttermaterialet inte är lika stryk tåligt. För övrigt är det samma kvalite.

Det jag tycker du ska tänka på är att: Om din häst går med andra som riskerar att bita i täcket kommer det gå sönder fort eftersom yttermaterialet endast är 600 denier = inte strycktåligt.

Jag har två stycken och är helnöjd men min går ensam i sin hage.

Jo, jag förstår ju att de kommer att vara mindre stryk tåligt. Men deras nuvarande fodrade regntäcke har inte heller mer än 600D och det har fungerat bra.
Fast det är ju rätt så stor skillnad på 1200D som de har på vintertäckena och 600D
Så.. jag får nog fundera en stund till..:D

Mitt Amigo 600 höll 10 dagar sedan drog hagkompisen upp en stor reva :crazy: Har man hästar som inte försöker käka upp varandra eller täckena så funkar det säkert som ett annat Horseware-täcke, nämligen jättebra.
Dock är nog min hästs hagkompisar lite extrema. Köpte ett Rambo istället för Amigot och eftersom yttertyget är mkt starkade på Rambot drog de inte sönder detta på utsidan, dock lyckades de riva upp hela foder-tyget på insidan istället :crazy:

Jag köpte ett av misstag via en kompis. Visste inte att det var 600 den och har ingen möjlighet att lämna tillbaka det pga avståndet.
Det ligger i alla fall bra, men har inte vågat använda det då hagkompisarna biter och jag är övertygad om att det lövtunna tyget brister på en gång... :cry:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
R
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: Luzzan
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka