Aming - om han inte äter på natten...

Brandgul

Trådstartare
Vad gör jag om han inte äter på natten? Jag vaknade klockan 7 i morse med sprängfyllda och ömmande bröst. Lillkillen har för andra gången i sitt liv sovit på hela natten (sist var bara för någon dag sedan) Jag riktigt känner hur mjölkstockningen kommer som ett brev på posten (min antibiotikakur slutade dessutom igår...)

"Ska" man klara av att inte amma på hela natten eller hur "ska" det vara? Att försöka vakna och pumpa känns ju helt omöjligt om jag ska vara ärlig... Dels är jag helt urtrött på natten och vet knappt vad jag heter själv (om det inte är han som väcker mig) och sen kommer det inget när jag pumpar på natten. Jag har verkligen försökt de gånger han bara ammat på ena sidan.

Hur fungerar det för er när barnen börjar sova längre pass? Eller ska jag helt enkelt väcka honom??
 
Sv: Aming - om han inte äter på natten...

Jag föredrog att lillplutten sov på nätterna (vilket han gjorde från lite drygt 2 mån ålder), även om det innebar att jag fick gå upp och pumpa ur. Det är ju inte alltid så lätt att pumpa, utdrivningsreflexen måste komma igång och det gör den inte alltid på order. Trötthet, stress etc kan hindra och göra det omöjligt att få ut något.

Tips: att titta på ett foto av den lilla sötisen, ha nåt klädesplagg att lukta på och känna doften av bebisen. Låter kanske fånigt, men kroppen är lite fånig ibland. :D Och framför allt måste man försöka slappna av. Tänk dig att du har bebisen i famnen och att han ska till att amma, titta på nåt sött foto av honom och sniffa på hans inpyrda tröja. Sen kommer det bergis mjölk. :)
 
Sv: Aming - om han inte äter på natten...

Jag brukade mjölka ur för hand över handfatet, en snabbis bara som lättade lite på trycket :D.
 
Sv: Aming - om han inte äter på natten...

:rofl:

Kl

Brandgul kan du inte försöka pumpa på det bröstet det sista du gör innan du går och lägger dej? Det är ju skitstörigt om du ska få mjölkstockning för att du sover en hel natt. Visst fick du nässprayen?
 
Sv: Aming - om han inte äter på natten...

Tyvärr funkade inte sprayen på "den" sidan :( Men jag ska köra det i kombination med de andra tipsen jag fick också :idea:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 661
Senast: Madalitso
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 010
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 793
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 875
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp