Amitriptylin

Nu har det ju gått typ 2veckor för mig och jag äter fortfarande 10mg. Törs jag trappa upp själv eller vänta tills jag går till läkaren för receptpåfyllning?
Känner ingen skillnad i smärtan än utan det är fortfarande jämnjävligt s.a.s
Hur sa läkaren att du skulle göra? Jag har ätit en liknande medicin för smärta. Jag skulle ta den på kvällen för att få sova djupt och avslappnat, och jag skulle ta den i upptrappningsdos. Börja med 10 mg tre kvällar, sedan 20 mg tre kvällar osv. När jag blev för trött dagen efter skulle jag backa ett steg. Som mest tog jag 60 mg.
 
Doktorn sa inget speciellt. Sa att jag skulle ta dem på kvällen eftersom jag kunde bli trött. Och på lappen står "one 10mg to be taken at night"
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: tråkmåns
·
Kropp & Själ Har ätit ecitalopram i ca 10 år. Började med att jag varje höst mådde mycket sämre iom mörkret - trötthet, oförklarig värk i hela...
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: Lindon
·
Kropp & Själ Har ganska nyligen blivit diagnostiserad med depression efter en skada i höstas som gett diverse fysiska och psykiska effekter. Nu...
2
Svar
27
· Visningar
5 855
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske, men jag fick i höstas en utmattning som gjorde att jag blev sjukskriven i nästan två månader. Jag har sedan...
2
Svar
27
· Visningar
1 813
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp