amning och alkoholintag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: amning och alkoholintag

Problemet känner jag skulle vara att då måste man ju klunka i sig det man nu ska dricka snabbt och sen ska ungen vilja ha direkt när man druckit klart. Om jag nu har EN flaska att dricka så dricker man väl rätt sakta. Och vill man ha den till maten ser man till att ungen är rätt nymatad så man får sitta i lugn och ro. Så när det sen är dax för amning/pumpning så har ju alkoholen hunnit gå ut i kroppen redan.
 
Sv: amning och alkoholintag

Håller med, jag föredrar faktiskt att låta bli alkoholen helt och hållet. Viktor vill amma OFTA när han är vaken, så man kan inte vara säker på att det hinner gå ett par timmar tills nästa tillfälle, även om mängden han får i sig med mjölken inte borde vara så stor efter ett glas vin så känns det inte bra.
 
Sv: amning och alkoholintag

OM man nu lyckas med amning "naturligt" och barnet vill ha bröstet hela tiden så är det ju en sak.
Men om man som jag inte lyckas amma barnen (ameo är en bra mjölkkossa, men lite trögmjölkad, så barnen lyckas inte suga ur mjölken :crazy: ) utan pumpar och då med jämna mellanrum (först var 4e timme, nu när tillgången minskat pumpar jag bara morgon o kväll) så är det ju lättare att hålla reda på alkoholintag och mjölkning... :p
 
Sv: amning och alkoholintag

Magdalena skrev:
OK, skrev utan att tänka (busiga barn kräver uppmärksamhet). Men var kommer den alkoholen ifrån? Bröd som jäser innehåller möjligtvis lite alkohol, men den förbränns ju innan brödet är klart.

Vitt bröd, som tex vetebröd, innehåller lite etanol med betoning på lite.
Denna etanol bildas när brödet jäser, precis. Det mesta avdunstar så klart vid bakningen men lite finns kvar som hamnar i håligheter och dyl.

Det är extremt lite.
En promille är lite i sammanhanget. Det är tex. 52 gånger mindre än en cider och 25 gånger mindre än i en lättöl.

Så ammar man ett barn när man har en promille alkohol i blodet är det som att ge detta barn 1,32 cl lättöl utspett i 33 cl vatten. Kanske bättre att jämföra med det än bröd vilket förvirrade en stor del här på forumet ;) .
 
Sv: amning och alkoholintag

ramonarunds skrev:
Ar jag dum i skallen, eller menar du att vitt brod innehaller alkohol?? :confused: :confused:
I sa fall hade jag varit konstant full, da jag ater mycket brod. Kanske darfor jag tycker att jag kor och rider sa bra, nar ingen annan gor det. :angel: ;)

Ja, jag menar att vitt bröd innehåller alkohol (etanol) men du kan äta hur mycket du vill utan att ändå komma i närheten av att bli full, tyvärr.
Din ridkonst måste komma från brist på ödmjukhet eller talang kanske :angel: .

För du förstår, det är försvinnande lite ;) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag fick sent i onsdagskväll åka in akut till sjukhuset med hög feber och smärta i nacken/halsen. På akuten konstaterades det att jag...
Svar
13
· Visningar
1 562
Senast: EmelieR
·
Gravid - 1år Jag hade verkligen sett fram emot att amma, mysa med min lilla bebis och ha maten med mig precis överallt lagom varm och perfekt...
2
Svar
24
· Visningar
2 167
Senast: Asa_S
·
Gravid - 1år Ja, ruriken beskriver ganska bra hur jag känner just nu. I lördags kom vi hem efter att ha varit på semester i sammanlagt en vecka...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 879
Senast: Stinaelin
·
Gravid - 1år ... här görs det inget annat än ammas stup i kvarten :D Nej men allvarligt... My är nu 5,5 månad gammal och har alltid varit en...
2
Svar
28
· Visningar
2 654
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp