Bukefalos 28 år!

Amningsohysteri?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Amningsohysteri?

Äh, huvudsaken är väl att man är det ibland i alla fall ;)

Jag själv är nog bara saklig när det kommer till att skriva om hundar :o
 
Sv: Amningsohysteri?

Sar skrev:
Jag stör mig verkligen på TRENDEN att amma till VARJE PRIS, jag anser också att de som STÖDER det påståendet är MEDSKYLDIGA till mer SKULDBELÄGGANDE, SKAM och ELÄNDE bland mammor vilket i längden (depressioner, känsla av otillräcklighet, självmordstankar etc) SKADAT deras BARN mer än ersättningen någonsin har gjort.
Som en lite not kan väl tilläggas att jag själv både ammat och dubbelammat.

Nu lämnar även jag tråden:smirk: ..

Amen! :bow: Att kategoriskt förespråka det ena eller andra sättet skapar bara ångest.

Vad jag vet har amningen delvis med klass att göra. Fler mammor med låg utbildning och inkomst väljer bort amningen. varför det är så vet jag inte.

Kanske kan valet amma/inte amma bero lite grand på vilken samhällsklass eller kultur man tillhör?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Amningsohysteri?

Timsetim skrev:
Min bror blev ammad längre än vad jag blev. Men det är han som är allergisk, inte jag.

Det finns forskning som visar att pojkar ammas längre än flickor. Det är intressant, men också lite skrämmande tycker jag. Behöver pojkarna tas om hand bättre än flickorna?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
922
Senast: Queen
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 557
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
554
Senast: Karolina90
·
Hästvård Min häst har slutat tycka om att bli ryktad. Hon har alltid stått som ett ljus men nu vill hon inte alls. Först trodd jag det berodde på...
Svar
15
· Visningar
1 134
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp