Bukefalos 28 år!

Ampelliljan

MinIan

Trådstartare
När kan man ta ett skott från ampelliljan?

måste man vänta tills dom har fått stora bladiga "toffsar" eller kan man ta ett skott när "toffsarna" är ganska små?

har kommit på att min pappa har en anpellilja med vit rand, och det är en sån jag vill ha, men toffsarna på hans är små, och den har precis börjar blomma.

om jag kan ta ett skott, hur tar man det utan att skada plantan? är det bara å knipsa av?

Tacksam för svar, för jag åker ju hem idag också, så jag tänkte sno med några skott i sånna fall ;)
 
Sv: Ampelliljan

Det är bara å knippsa av. Sätt småskotten i vatten ett tag så kan de växa till sig lite innan man pillar ner dem i jord. Det går att sätta dem i jord på en gång oxå om man vill. :)
 
Sv: Ampelliljan

såg att du svarade igår. men jag fick nått fel på datorn och nu är jag hemma :angel:
tack för ditt svar,. ska ta kontakt med pappa så han fixar det, tycker dom är så fina :love:

:bow:
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 229
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: cassiopeja
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 632
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
562
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp