Analsäcksinflammation

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Prisse97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 757
Sv: Analsäcksinflammation

Nej, men det kan orsaka mycket obehag. Får katten bara hjälp av en veterinär är det ingen fara.

Min älskling fick det förra året. Hon hade jätteont... Vi fick akuttid på Strömsholm och sövdes så att de kunde göra rent säckarna. På kvällen fick jag hämta en mycket trött och medtagen kisse som hade dränslang i baken och en stor strut på huvudet. :crazy Kommer inte ihåg, men efter någon vecka fick hon ta bort slangen och struten och kissen blev glad igen.

Men katten måste till veterinär, det gör väldigt ont!!

Vår gamla hade det ett antal gånger som liten. In till veterinär som klämde ut varet. När vi fått göra det flera gånger valde vi att operera bort analsäckarna för att hon skulle slippa det.

Hon fick väldigt ont och ville inte gå på toaletten vilket ledde till förstoppning, vilket ju i slutändan kan vara rätt farligt.

Liknande trådar

Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 201
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har haft problem med getingar på min uteplats. Varje år spreyar jag med radar i hålen i teglet för att de inte ska bygga bo. Det har...
Svar
9
· Visningar
389
Senast: LadySara
·
Övr. Katt Som rubriken säger så har nu vår stallkatt kommit på att han kan döda grannens höns. Hur ska jag få den att sluta? Tror ni det fungerar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 807
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur