Analsäcksoperation

movi

Trådstartare
Dvärgschnauzern ska nu i april operera bort analsäckarna. Har förstått att det kan ge infektioner och även avföringsinkontinens, men hur vanligt är det? Infektioner går ju att göra något åt, men går eventuella inkontinensen över efter ett tag? Operation kommer det att bli, för hon har alldeles för jobbigt med sina analsäckar och även vid tömning/spolning.

Dvärgschnauzern ska nu i april operera bort analsäckarna. Har förstått att det kan ge infektioner och även avföringsinkontinens, men hur vanligt är det? Infektioner går ju att göra något åt, men går eventuella inkontinensen över efter ett tag? Operation kommer det att bli, för hon har alldeles för jobbigt med sina analsäckar och även vid tömning/spolning.

Min ena opererade bort sina i somras. Han hade svårt att hålla sig och i början så märkte han inte riktigt själv när han bajsade, men detta gick över helt inom ca. 2-3 veckor. Just att inte kunna hålla sig är nog vanligt under den första tiden efter operation. I övrigt inga komplikationer och jag är nöjd med beslutet och vovven slipper åka in till vet. stup i kvarten p.g.a. strulande analsäckar :)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
969
Senast: cassina
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 569
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 661
Senast: Googlarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka