B

**BORTTAGEN**

Vilket är bästa stället för att göra höanalys?
Var inne på AnalyCen men fanns inga prisuppgifter där?
 
12 som läst och ingen som gör analys åt sina hästar..hmm.. :confused:
 
Om du tittar runt lite på forumet skulle du hitta svar på din fråga.

Men kan skriva samma sak igen då.. :smirk:
Analycen är bra och priserna utan moms för analys av hö är:
Protein/energi : 308 kr
Mineraler: 173 kr

12 personer är inte speciellt många som tittar på en tråd.. :smirk:
 
Jag tittade runt innan men jag kunde inte hitta något om priser på analys.
Vill göra hygien analys samtidigt. var på analycen hemsidan kan man hitta dessa uppgifter? Och hur gör man när man beställer en analys?

12 är väl rätt många, man ser ju frågan innan man trycker på inlägget då tycker man de borde ha ett svar :smirk:
 
På följesedeln du får med emballaget står det priser.

Hygienanalys för hö, med mögel, bakterier och vattenaktivitet analys kostar 443 kr +moms.

Momsen vet jag inte exakt hur den blir, dessutom räknar de ju in porto och pris för emballage i slutfakturan.

12 personer är inte mkt som sagt... Lite mer tålmodig kan man vara än att vänta i 1½ timme på svar.. Sök på mitt namn så ser du att jag skrivit priserna flera ggr på liknande trådar som din. :smirk:
 
Vi har använt Analycen eller vad dom hette flera gånger för att göra analys och vi har då varit nöjda...har ju inte så mycket att jämföra med i och för sig. Men har inget att klaga på, går rätt snabbt också. La precis en påse med prov på lådan så jag borde få svar på mitt rätt snart.
 
Momsen är 25%...lägg på det så vipps har du inkls moms..he he :D. Kostnad för emabalaget + porto är ungefär 40 spänn enligt han Roland på Analycen...
 
Jaha den är det. Okej, har inte så stor koll på sånt din retsticka!! :cool:

Ja han Roland ja, han har jag snackat med! :cool:
 
Men herregud, varför bryr du dig om att jag tycker 12 personer var mkt som inte svarat?
Det har knappast med dig att göra. Och jag skrev igen för jag ville hålla mitt inlägg uppe.
jag kan väl inte gissa mig fram till att söka på ditt namn eller, du behöver inte svara i min tråd så varför är du irriterad
 
:confused: Tror du läser in lite för mkt i mitt svar. Jag är varken irriterad eller arg. Tycker bara att man kan ha lite mer tålamod och kanske leta i andra trådar som faktiskt handlat om samma sak..
 
Jo, och jag letade men hittade inget svar.
Så farligt är det ju inte om man lägger in något som nån gjort innan..är ju rätt vanligt!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tyvärr måste jag skicka efter hösilage i 300-250/kg balar från annan del av Sverige pgav årets dåliga skörd. Har hittat nytt på annons...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Plantan
·
Trädgård & Växter Mina egenodlade sockerärtor tog slut och jag behövde köpa från affären. Det fanns inga så jag köpte sugar snaps i stället. Är väl samma...
Svar
4
· Visningar
547
Senast: Wille
·
Hästvård Jag har en unghäst som lätt får lös avföring av stress, och symtomen kan därefter kvarstå en längre tid. Inga parasiter. Svarar bra på...
Svar
2
· Visningar
314
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Vi har fått svar på vår höanalys som tyvärr visade på extremt låg proteinhalt. Vi kan inte köpa annat hö så vi får ge protein som...
Svar
7
· Visningar
1 079
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp