Analysbryderi. Igen...

Morran

Trådstartare
Skall analysera höet, men har lite problem. Hästarna kommer inta att få "samma" hö fram till nästa skörd, utan mestadels 2:a skörd från rundbal och när detta tar slut 1:a skörd från småbal.
Jag har verkligen inte råd att analysera båda partierna, så vad ska jag lägga krutet på?

1. Rundbalspartiet som de kommer utfodras med större delen och hoppas att foderstaten inte blir käpprätt åt :devil: när vi sedan går över till småbal.

2. Blanda de båda partien i EN analys för att få ett snitt.

:confused: :confused: :confused:
 
Men varför inte analysera ett parti nu, det som ni tar på en gång och det senare partiet när det blir dax för det?
Du måste ju inte analysera båda på samma gång.
 
Men en analys med enbart energi, protein och mineraler kostar ju bara runt 600 kr.
:)
 
Det kostar att ha häst ja :crazy:
Men det kommer man ju inte undan.(jag har två hästar och jobbar halvtid, jag vet hur det är att planera...)
Du har ingen möjlighet att köpa redan analyserat hö då kanske ?
 
Nej, står hos en bonde som tar in eget hö.
Men som sagt, jag gör en analys nu så löser sig det andra längre fram. :cool:
Har jag tur så är det dags för bete innan det analyserade partiet tar slut. Annars får mamma och pappa ett telefonsamtal. :angel:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 322
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 052
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 771
Senast: Jeslin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp