Sv: Analysera mera
Delvis KL
Oj, nu ska jag försöka svara alla.
Ang. munnen: Han har ett litet överbett och jag har haft svårt att hitta ett bett som han inte "fipplar" så mkt med. Nu rider jag på rakt, ett vanligt och ett gummi, funkar bättre än något annat.
Hoppningen: han är svagare i vänster bak, hoppar gärna åt höger. Även dressyrtränaren tycker att han är svagare i vänster bak, jobbar där mkt i skritt med att flytta in vänster bak inåt, framåt..
Han blir kort i halsen i hoppningen med, nästan värre delvis (han sträcker ut i språnget). Dock är han väldigt smidig och lätt i hoppningen, trots sin låååånga rygg och koooorta hals.
Om det ser ut på bilderna som att han har svårt för hoppningen så är det väldigt missvisande bilder. Jag borde kanske lägga ut fler...?
Sist jag var ute och galopperade (terrängbanan) DÅ TOG han bettet FÖR FÖRSTA GÅNGEN, någonsin tror jag. Och drog. men detta är ju endast positivt för honom.
Han har inte innan "sugit" på bettet ens under terrängbiten. Jag hoppas kunna få detta i dressyrarbetet med så småningom.
Jag vet inte om bilderna här representerar hur jag har känt det sista veckan, för nu känns allt så mkt lättare, att sitta på honom tex. Och eftersom jag har börjat få denna känsla nu när jag bytt tränare, känns det som att jag ska testa hennes linje. SJÄLVKLART finns det massor saker som vi måste jobba på, MEN känslan jag har när jag rider är att det går åt rätt håll.
Jag borde kanske ta en extriörbild, så ni ser hur han ser ut utan kläder. Men tänk er en tekanna, eller svan så är ni på rätt väg