Anatomiska bett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 469
L

Lawendel

Ja, ni hör på rubriken :p!
Funderar på att skaffa ett anatomiskt bett till ponnyn, men vet inte riktigt från vilket märke man ska köpa... Sprenger har ju några anatomiska bett, men det finns ju andra oxå... Är det någon som har något förslag på ett bra, anatomiskt bett? Jag söker ett tredelat...

Ursäkta om det blev lite flummigt :angel:

Tacksam för svar!

Sv: Anatomiska bett

okej...

jag hittade det här (som verkar vara jättebra!), men jag vet inte var det finns att köpa, eller hur mkt det kostar... Nån som vet?

http://www.scan-horse.com/?page=331

Ett sånt har jag, dom är ju ganska dyra men jag tkr dom e bra.

Fast egentligen köpte jag det för att de va de enda 3 delade me D ringar jag kunde hitta:D

Unghingsten behöver ett som inte kan glida om han får syn på en snygg dam nånstans:p

Men är bomberbetten oxå anatomiska? Och jag tyckte att det såg ut som att (på en bild på hemsidan) dom ser ungefär ut som Sprenger-bettet i utformningen? Är det så?

Jag har ett Sprenger Dynamic RS. Min häst verkar gilla det :p

okej! jag är ganska sugen på att köpa det (men det är ju lite dyrt :crazy:), eftersom det bl.a. stod att det kunde vara bra till hästar som inte vill ta stöd på bettet, och det har min ponny svårt med... och dessutom verkar allt annat vara bra oxå, iallafall lät det så på infot :p :D

putt..

ingen annan som har erfarenhet av Sprenger-bettet? Och till er som svarat: har ni märkt nån positiv förändring av hästen sen ni började använda det bettet? Typ hur den trivs med det... Även till er som använder Bomber-bett :)

Shires har iaf tvådelade anatomiska. Billigare än bomber o sprenger. Finns nog på typ www.hastboden.se. Gjorde susen för en känslig gosse jag red här om året. Tog mjukt fint stöd ist för att lätt gå bakom på bana o dra tag i bettet ute.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 836
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 681
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 310
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31