Anders, jag och hans 23 andra kvinnor (Spoilers!)

Jag har inte följt någon "debatt" eller så om detta, men det är konstigt, ja. Han verkar mest bara väldigt tom. Hon har ett PROJEKT - men det är ju uppenbart att han är ett döfött projekt och att han inte alls är med på relationståget med henne. På sin höjd tycker han att det hela med filmen och sånt är en intressant grej.
Såhär skrev CW till exempel:

8352820C-AB75-4150-BCCB-66ACDAF39A46.png


Hon och jag gick verkligen ifrån den här filmen med helt olika tankar 🙈🙊.
 
Barnslig gubbe är så roligt. :laugh:

Jag var själv hopplös förr. Men numera är jag SÅ fed up med kvinnor som ska rädda män med sin kärlek. Never igen, säger jag bara.
Men det var lite min känsla? Sättet han uttryckte sig på, som ett småbarn som blir påkommet med att snatta godis och lägger upp en skamsen min för att utskällningen ska gå över så hen kan gå till nästa godisaffär.
 
Och att filmen gjorde till den grad djupt intryck på Wallin! Det blir ju ett rätt normativt försvar för den normativa ordningen - på områden där feminister inte brukar/bör argumentera fullt så normativt.
Eller hur!
Jag håller med henne i reaktionen på daltandet och idealiserandet av honom. Duttandet med honom gör ju inte Nahids kontrollbeteenden mindre otäcka, det var verkligen "två fel blir ännu mera fel"
Ja men hela hennes post känns så himla HÄNFÖRD över hon Nahid Persson. En person som för mig bara kändes kontrollerande, klängig och märklig. Absolut att daltandet är fel, det är ju helt rätt. Men att man skulle gå ifrån filmen med så många INSIKTER? Känns som hon och jag sett helt olika filmer.
 
Eller hur!

Ja men hela hennes post känns så himla HÄNFÖRD över hon Nahid Persson. En person som för mig bara kändes kontrollerande, klängig och märklig. Absolut att daltandet är fel, det är ju helt rätt. Men att man skulle gå ifrån filmen med så många INSIKTER? Känns som hon och jag sett helt olika filmer.
Alltså jag tycker inte vi fick SE att han var den man som CW beskriver. Det vi fick se var att Nahid Persson reagerade som om han var det.
 
Eller hur!

Ja men hela hennes post känns så himla HÄNFÖRD över hon Nahid Persson. En person som för mig bara kändes kontrollerande, klängig och märklig. Absolut att daltandet är fel, det är ju helt rätt. Men att man skulle gå ifrån filmen med så många INSIKTER? Känns som hon och jag sett helt olika filmer.

Ja, jag tyckte att hela filmen lös av frånvaron av nån form av insikt. Mer nån slags "outsiders" än dokumentär!
 
Alltså jag tycker inte vi fick SE att han var den man som CW beskriver. Det vi fick se var att Nahid Persson reagerade som om han var det.
Ja, exakt så! Det var en dokumentär där hon SA saker men inte visade ett enda någe, egentligen. Lite som en dålig roman, där de säger att huvudpersonen är smart och modig men inte visar det på något endaste sätt (jag tittar på dig, Fifty shades of grey).
 
Jag har inte sett filmen, men däremot sett ett reportage OM den för nåt år sen, ev var det i Kobra eller något annat kulturprogram. Det kom i alla fall fram att Nahid och Anders blev tillsammans igen efter att filmen blev inspelad. Jag blev faktiskt inte alls intresserad av att se filmen, jag kunde liksom inte alls relatera till någon av dem och då blev det ointressant för mig. Det kändes bara helt verklighetsfrånvänt.
 
Jag har inte sett filmen, men däremot sett ett reportage OM den för nåt år sen, ev var det i Kobra eller något annat kulturprogram. Det kom i alla fall fram att Nahid och Anders blev tillsammans igen efter att filmen blev inspelad. Jag blev faktiskt inte alls intresserad av att se filmen, jag kunde liksom inte alls relatera till någon av dem och då blev det ointressant för mig.
Ja, jag har också sett nånstans att de gjorde ett nytt försök. Men jag tror inte att det blev mer av det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp