Anders, jag och hans 23 andra kvinnor (Spoilers!)

Alltså mitt ex var sån och är ff
Har massor med kvinnor som inte vet om varandra.
Sjukt beteende för han ljuger sig blå om det
 
Intressant att läsa den här tråden. Jag kan inte riktigt ens formulera en tanke om den här filmen, fast det känns som om det är en del som snurrar.

Det som fastnade mest hos mig var nog fasen hans flyktväska, med pass och hela skiten, som han släpade runt på. Vad får någon att känna ett så stort behov av att ha en sådan?
 
Hade det varit omvända kön så hade hon bara räknats som poly och frigjord av feministerna och mannen hade räknats som kontrollerande och hemsk.

Jag är feminist men jag tyckte det var en jäkla skitfilm oavsett vem som haft vilket kön. Som nån annan tidigare skrivit - en mansbäbis och en kontrollerande "räddarkvinna".

Jag har fö aldrig förstått mig på behovet vissa har av att uppfostra och ändra på vuxna människor. Jag lever efter "vad du ser är vad du får, gillar du det inte så välj bort det". Det enda man kan ha en åsikt om är väl isf att alla parter kan få välja om de vill dela en person med 23 andra, i övrigt finns det väl inga regler. Feminist eller ej.
 
Han säger att filmen var överdriven, att han försökt stoppa den och att hon har blockat honom.

https://nyheter24.se/noje/920652-efter-dokumentaren-anders-rosen-talar-ut-om-misshandeln
Filmen kan ju vara överdriven. Det kvittar så sett för min del. Det framgår väl i filmen rätt tydligt att det inte handlar om Nahid Persson plus 23 ytterligare förhållanden? Utan av de där 23 är det rätt många mycket ytliga kontakter.

Men jag tänker också att Anders själv aldrig hade så att säga konfronterat sig själv med omfattningen, och även därför upplever filmen som överdriven.

Men jag spekulerar ju bara nu.
 
Har sett ungefär en timme på dokumentären. Den var så långdragen och förstår inte varför hon skulle vara med honom så länge. Gick dokumentären ut på att han skulle ändras? För det verkade som att det var det hon ville hela tiden.
Han verkade ganska ocharmig och mest bara skrattade bort grejer. Det där med att skriva ner grejer så som han gjorde var riktigt stört.
 
Jag tycker filmen är fascinerande men obegriplig. Obegriplig då jag tycker det skulle behövas mer djup.
Nu känns det som "man inte släpps in." Om det är så att han ljög och manipulerade och hade 24 relationer samtidigt så skulle det vara intressant med djupare samtal om det. Är det sexmissbruk/kärleksmissbruk,/något annat? Eller vad är det som inte stämmer? Sen förstod jag aldrig riktigt om det var mer dejtande med många kvinnor på samma gång eller relationer.
När det gäller filmaren tycker jag inte heller att man får en fördjupad bild. Dvs varför fortsätter hon träffa honom (förutom att hon gillar honom). Har han sagt att han ska förändra sig eĺler varför vill de leva ihop? Hur mår man om man är i en relation där man inte litar på partnern.
 
Jamen det får mig att tänka att han ju inte kan vara frisk? Det är ju inte ett normalt beteende.

Ja, det är precis den känslan jag också får. Någonting pågår här och det är mer än att bara sitta och svajpa på Tinder.

Därför känns det så konstigt att dela in filmen i vare sig manipulativ mansbebis eller bedragen, uppoffrande kvinna, även om båda dessa delar framkommer i filmen. Men som helhet är den inte alls så svartvit, i mina ögon.

Och jag kan inte heller komma ifrån det obekväma i det faktum att en av parterna i filmen har haft full makt i skapandet av det.

Jag känner att jag inte kommer med några djupare reflektioner här :D, utan mer att jag bara kan hålla med om hur konstigt allt är.
 
Tycker den var märklig. Anders säger nån gång "jag har inte lovat nåt". Och det är sant. Han är visserligen generös med komplimanger men när filmen startar säger han aldrig att Nahid är den enda, att han inte träffar andra eller att han inte är på Tinder. Det känns väldigt naivt från hennes sida. "han tog ju med mig på en fest", sen när innebär det livslångt monogamilöfte?

Och sen fick jag som er andra rysningar när hon anklagar honom och ska kolla hans telefon och kontrollera osv. Jag har kutat bara av de kraven. Så kvävande.
 
Jag har inte sett dokumentären men det lilla jag hört om den låter supermärkligt, alltihop. Skulle nog få sitta bakom skämskudde genom hela så jag skippar nog den. Ser nog med vuxna bebisar som det är.
 
Jag såg filmen men måste ha missat delen där han bestämde med henne att dom två var exklusiva ?
Visst är 23 kvinnor många men har man inget seriöst förhållande med någon borde han få träffa och chatta med så många han orkar utan att få skit för det :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp