Ändra bomvidd på Prestige

bigganl

Trådstartare
Det ska gå om jag fattat det hela rätt.
Värmer man om den då eller ska något bytas ut?
Vem kan ändra bommen? Tillverkaren eller en sadelmakare?

Sv: Ändra bomvidd på Prestige

Jag tror faktiskt det bara är ett fåtal som kan göra det, det behövs en särskild maskin för det om jag fattat rätt. En ÅF kan säkert skicka den till rätt ställe.

Kanske det bara är väldigt vanligt häromkring, vad vet jag. Men jag har iaf 4 ställen innom vettigt avstånd som kan värma om Prestiges bommar.

Det måste det vara, i mina trakter finns ingen. Gör de det på rätt sätt? Jag har svårt att tro att det lönar sig för en sadelmakare att skaffa en sån maskin om de inte är direkt knutna till en ÅF av Prestige.

det närmaste för dig måste ju vara att lämna sadeln direkt till equalityline!

annars vet jag att svensk ridsport i kungsbacka har en sån maskin, ändrade min där.

Jag vet inte vilken han du menar, jag syftade inte på nån speciell, det var ett generellt uttalande.

Jo förstår det men min sadelmakare är ansluten som ÅF för Prestige, därför lönar det sig för honom att ha en omvärmningsmaskin.

Tack alla för svaren. :bow:
Sadeln är inte min, men jag ska vidardbefodra detta till ägaren. Här är nära till Equalityline så de borde de kunna hjälpa henne där. (sadeln är köpt där också)

eql är det som värmer om här i karlstad så det är bara o höra av sig till dem så fixar de det =)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Elo
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?
  • Dressyrsnack nummer 18