Andra prioriteringar efter barn!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

chilling skrev:
vickis-pajala: Hahaha!! jodu, en sån unge beställde jag med, som skulle sova på stallplan när jag red men en sån fick jag inte serru;)
Nä, min unge sover baa så länge vagnen rullar, vaknar direkt när vagnen står stilla:smirk:

Det måste blivit nåt fel med min beställning oxå...:p Min lilla älskling stämmer inte alls in på Anna W´s Barnaboken.

Däremot skulle jag kunna ta in- och utsläpp utan problem, för jag har en bärsjal, och det är lillens absoluta favoritsysselsättning att slumra i den hängandes på mammas mage.

Jag får rida lite ibland när pappa eller morfar kan dra vagnen eller bära runt på honom.
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

Eller så har man ett sånt där roligt kolikbarn som min minsta som knappt sov alls...

Min första däremor sov glatt i vagnen medans jag pysslade i stallet och någon passade medans jag red. Så det är olika.
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

ja ni det hör väll inte riktigt hit
men jag ska väll erkänna att jag ABSOLUT inte beställde
en sovande unge. astrid är ju jätte tråkig :rofl: :rofl:
hon sover hela nätterna och då mellan tre och fem timmar på dagen
ja vad gör man dum som man är
SKAFFAR kuse.
jag ska väll berätta att dom två äldre har varit likadana

nåå mitt erkännande dåå :
ett kolikbarn eller en som inte sover på nätterna eller en som inte sover såå länge på dagaran alla som jag känner har haft någon av dessa ungar såå jag vill ju pröva
kanske bli avsckräkt och inte skaffar FLER
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

*lånar knapp*

En liten utveckling av ämnet då (förlåt, trådskaparen!): Om man redan har två hästar och försöker skaffa barn, är det bäst att avveckla en eller båda redan nu eller ska man vänta och se vad för typ av unge man får? Det verkar ju inte som om man kallt kan räkna med att tappa intresset för hästeriet bara för att man får barn - och det hoppas jag verkligen inte händer mig!

:confused:
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

Sunshine skrev:
*lånar knapp*

En liten utveckling av ämnet då (förlåt, trådskaparen!): Om man redan har två hästar och försöker skaffa barn, är det bäst att avveckla en eller båda redan nu eller ska man vänta och se vad för typ av unge man får? Det verkar ju inte som om man kallt kan räkna med att tappa intresset för hästeriet bara för att man får barn - och det hoppas jag verkligen inte händer mig!

:confused:

hmm vad ska jag svara hadde jag varit klok när jag var yngre så skulle jag avskaffa barnen och satsa på hästarna
men nu tre ungar senare och en häst så skulle jag aldrig klara mig utan varken ungarna eller kusen
så det är väll bara för din del då och lägga in beställningen på en jätte snäll och söt pojke eller flicka som ABSOLUT inte är ett dugg intresserad av hästar och sover i vagnen fem timmar i stöten.

kram från en mamma som har TRE hästtokiga flickor
*pust blir dyrt detta*
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

Nej ååh jag vill JÄTTEGÄRNA ha hästfrälsta barn :love:

Och helst ett par ponnyer också :love:
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

Sunshine skrev:
Nej ååh jag vill JÄTTEGÄRNA ha hästfrälsta barn :love:

Och helst ett par ponnyer också :love:

*S*
du kan ju få låna mina ungar lovar att jag får tbx dom efter en vecka
när du insett att dom har en MILJON olika frågor
mockar inte såå jätte bra
lessnar ungefär efter en timme på stallet och vill hem och se på tv
blir hungriga ska ha glass
kissnödiga mitt i en jätte bra förvänd galopp
ja det är inte såå enkelt
jag lånar inte ut min lilla ängel astrid
men dom större kan du ta
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

Jo, Vickis-pajala, det är bra att du förstår att barn är olika. I ditt första svar fick man nämligen intrycket av att folk var gnälliga som upplevde problem med att ha barn och häst.
Skillnaden är nämligen rätt ofantlig mellan att ha barn som sover långa sunder v.s. barn som sover kortas stunder och dessutom olika tider (om det nu är två), hästar som är av "skogsmulletyp" v.s. hästar som är i tävlingskondition och både explosiva och reaktiva till sin läggning, att ha personal man kan RINGA till om bebin vaknar (?! :crazy: )v.s. att vara helt ensam i stallet.

Det går alltså inte att jämföra en situation mot en annan eftersom den kan se så väldigt olika ut.
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

Sunshine skrev:
*lånar knapp*

En liten utveckling av ämnet då (förlåt, trådskaparen!): Om man redan har två hästar och försöker skaffa barn, är det bäst att avveckla en eller båda redan nu eller ska man vänta och se vad för typ av unge man får? Det verkar ju inte som om man kallt kan räkna med att tappa intresset för hästeriet bara för att man får barn - och det hoppas jag verkligen inte händer mig!

:confused:

Jag tycker verkligen inte du ska göra dig av med dem INNAN, du vet inte när eller ens OM du blir med barn. Sen vet man inte förrän efteråt hur det känns, jag behöll min, skaffade en som tog hand om honom de sista månaderna. Kunde absolut inte sälja min älskling, men sen när nästa älskling kom så kändes det helt rätt att sälja och under ett par år hyrde jag häst. Nu 5 år senare är det toppen med häst igen! Lycka till!
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

Personligen skulle jag få det tufft att hålla två hästar igång samtidigt med barn. Man prioriterar ju tid med sitt/sina barn före egotid med hästen. Nu antar jag att du har hästar som kräver ridning och inte som bara går i hagen.
Jag hade nog valt att sälja i alla fall en av hästarna medan hästen är i toppskick, det kan ju ta sin rundliga tid att sälja hästen speciellt om man vill ha bra betalt eller vill hitta den absolut "rätta" köparen.
Själv slutade jag rida rätt tidigt i graviditeten för att inte riskera något. Sedan har man heller ingen aning om hur fräsch man kommer att vara både under graviditeten och efteråt (snitt, kompilkationer etc) och då blir man beroende av personer som hjälper en och det är ett utsatt läge.
Tänk på din tidstillgång efter barnet har kommit och du börjar om att jobba, kommer du då att fixa två hästar så kan du gott ha kvar dem, blir det tufft att hinna med är det bättre att sälja i alla fall en av hästarna. Jag kan dock verkligen rekommendera att ha kvar sitt hästintresse, för mig är det en ventil att åka till stallet när barnen somnat och bara få vara Sar, varje mamma behöver ett mått av egotid för att överhuvudtaget fungera!
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

Min livsstil har förändrats sen jag fick barn helt klart...Men jag försöker få min egen tid oxå, eftersom det är viktigt, men som sagt det går inte alltid. Jag har mer gått över till aktiviteter som hela familjen kan vara med på. ´Jag tror att allt har sin tid på något sett. När barnen är små, så är det mycket passande och man kan inte göra så mycket, men allt eftersom de blir större, så får man ´mer tid själv och de kan vara med på olika aktiviteter. Har med dem till både stallet och skidbacken nu, men det blir ju på en annan nivå när de är med. Men är de glada, så är jag glad:love: :love:
Hade jag varit dig, så hade jag nog funderat på att lämna ut hästen på foder och låtit familjen få den största tiden av dig nu...och sen när du känner dig redo börja rida igen..
 
Sv: Andra prioriteringar efter barn!?

STORT GRATTIS!! till lilla Elvira Elbereth, visste inte ens att du skulle ha barn. är inte här så ofta. har fullt upp med att bygga trädgård, sköta mina två hästar och ett jättestressigt jobb.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 551
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 978
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 536
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 792
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp