Ändra rygglinjen

Sv: Ändra rygglinjen

Du ska nog satsa på en sadel med rundbossor till en sådan hästrygg, är ganska lik min hästs rygg (spanska hästar ser ofta ut så)! Jag har en Cobra dressyrsadel som passar min lille hingst jättebra! Finns begagnade för ca 10000-15000 kr och de går att ändra bommen på efterhand som hästen breddar sig. Du kan också prova exempelvis Jaguar, Prestige, Amerigo, Dominus, Röösli eller någon äldre modell av Frank Baines.

ha ha ja jag tror inte det finns så mycket spanskt blod i min gamle travar pojke :D

Största problemet för mig är att få tag i en sadel att prova. Men jag ska leta och se om jag kan hitta något av de märken du nämner.

Eftersom att jag har haft problem att hitta sadel till mina kallblodstravare, så har jag några sadlar över nu. För jag köpte mig en Fit form bomlös sadel, kanon eftersom att den följer med när hästen musklar sig, blir betestjock mm. Och kan användas av alla hästarna. Så jag har en äldre Frank Baines (pris 5000 kr) och även en P&R Lexington (2000 kr) över.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 231
Senast: MiniLi
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 356
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka