Andra som "uppfostrar" era hundar??

Re: Andra som \"uppfostrar\" era hundar??

Å gu så glad jag blir på folk som hälsar lugnt på mina hundar. Bara lugnt lugnt och ber den yngre att inte hoppa. Den äldre hoppar inte men skruvar upp sig till max när folk varvar upp henne.

Man måste faktiskt inte genomföra regndans och skrika heeejjj guuuu huundaaarnaa och tillåta de hoppa och slicka i ansiktet *grr*

När jag eller min särbo kommer hem så är hundarna stencoola. Min kompis som bodde här en vecka sa att den yngre hunden knappt märktes när hon kom in (hon hälsar inte överdrivet :)) Men om det är annat folk, ja då är cikrusen igång. Så det blir verkligen vad de vänjer sig till.

Så tänk om alla hälsat på mina hundar såsom du hälsar på grannens schäfer, vad lugnt det skulle varit då! :bump:
 
Re: Andra som \"uppfostrar\" era hundar??

Jag HAR sagt ifrån och mina föräldar har bättrat sig. Men de förstår inte att de förstör.. de vill lixom bara vara "snälla" De gör det klassiska felet: Förmänskligar hunden. :crazy: De anser labben vara deras 5:e barnbarn.

En sak har de sannerligen skärpt sig med: Min hund FÅR inte bli fet. Hon har ju genomgått armbågsoperationer. Blir hon tjock kan det få förödande konsekvenser.

Det var först när jag förklarade att hennes rehabilitering kostade mig 500 kr/gång och att deras godsaker skulle förlänga denna konvalesens som de slutade göda henne. :smirk:

Money talks.. :crazy:
 
Re: Andra som \"uppfostrar\" era hundar??

Det var bra regler! Håller med om att de inte borde vara svåra att följa eller komma ihåg. :)
 
Re: Andra som \"uppfostrar\" era hundar??

Säg det till min 24 åriga syster :crazy:

Mina småsyskon som jag träffar ibland, är 5 och 8 år gamla. Dom tillämpar mina regler alldeles utmärkt och har lärt sig att säga "Nej" om X försöker ta ur deras händer osv. Hon accepterar att andra bestämmer över henne när det är samma gamla vanliga regler, men hon är totalt förvirrad nu med dubbla budskap från en människa som ändå bor här.

Utskällningar biter inte på systern, och heller inte pedagogik elllr annat. Hon bodde hos vår far i 6 mån och anser sig vara likvärdig hans kunskaper nu. Han var för övrigt väktare (hundförare) i 15 år, instruktör inom spår, skydd och lydnad i 11 år :p
 
Re: Andra som \"uppfostrar\" era hundar??

Har liknande problem med min sambo... Tränar spår och lydnad med min dalmatiner hane. Vid inkallning använder jag kommandot morris hit vilket jag vill ska betyda för min hund att han gör en korrekt ingång... I vardagssituationer när jag bara vill att han ska komma till mig använder jag kommandot kom här! Glasklart! :banana: Men trots att jag oupphörligen påminner min kära hälft om detta så glömmer han det och använder fel kommando... Nu tror jag inte att det är precis hela världen men jag kokar av ilska :devil: varje gång min sambo gör "fel".
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mor o far fick ta bort sin cavalier i november pga ngn form av hastig blodcancer. Sorgen var stor och sökandet på olika säljsidor pågick...
2
Svar
24
· Visningar
2 706
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 764
Senast: paradiset
·
Övr. Hund *långt* Jag har två små chihuahuakorsningar, 4 och 5 år gamla. Den ena, Ådi, är lugn, stabil, tycker om alla. Gillar inte alltid...
Svar
2
· Visningar
1 627
Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 107
Senast: Satis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp