Andrahandsvärde Barefoot

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ynthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 688
Y

Ynthe

*obs! ingen annons!*

Spinner vidare på andrahandsvärdestråden och ställer en lite mer individuell fråga :o
Måste ju sälja min Barefoot för att kunna köpa mig en bättre sadel för mina höfter.
Frågan är bara vad som är lämligt att ta för den.
Nypriset var ju 4995:- plus padden 1800:- som jag troligen också tänker sälja, inköpt juli 2004.
Den är i stort sett nyskick (har ridit i den max 20 ggr p g a skadad häst).
Vad är lämpligt att ta för både sadel och padd?

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Andrahandsvärde Barefoot

*puttar upp*

Någon måste väl ha en aning eller två?

Sv: Andrahandsvärde Barefoot

På bomsadlar räknar man väl ett generellt avdrag på nypriset med ca 20 % per år.
På bomlösa vet jag inte hur man brukar prissätta.
Du får väl hel enklet sätta ett rimligt bra pris(för dig) och ev. vara beredd på att gå ner i pris.
/T

Liknande trådar

Utrustning Om ni säljer begagnad utrustning hur mycket sänker ni priset utifrån nypriset? Förstår att det är olika beroende på slitage. Men låt...
Svar
7
· Visningar
1 853
Senast: Alexandra_W
·
E
Utrustning OBS, detta är inte en annons! Sadeln i fråga redan är tingad i vilket fall så. Men jag funderar på vad jag ska ta för pris? Sadeln...
Svar
9
· Visningar
830
Senast: Egonson
·
Utrustning Jag håller på och säljer ut lite begagnad utrustning som inte använs längre i hopp om att få in lite pengar att handla Nya grejer för på...
Svar
5
· Visningar
1 060
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Stockholms skärgård
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur