peter_lundin
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mörkros skrev:hm. Då undrar man om giftet är så starkt som dom säger. :smirk:
Enligt veterinärerna som avlivade min pålle så var giftet väldigt farligt bara det nuddade en. :smirk: hm.
Med tanke på att det verkar så otroligt fort så så borde det vara väldigt starkt. Men det är nog betydligt värre att få det i blodet än i munnen.mörkros skrev:hm. Då undrar man om giftet är så starkt som dom säger. :smirk:
Enligt veterinärerna som avlivade min pålle så var giftet väldigt farligt bara det nuddade en. :smirk: hm.
Det där har jag dock inte hört förut! Om hästen känner sig "sömnig" borde kanske inte någon ångest inträda? Men nu fick jag ännu mer vatten på min kvarn att helst ALDRIG avliva med spruta!! Tänk om ändå Strömsholm hade haft bultpistol för vår älskade vän.Muninn skrev:Håller med dig om att man i det längsta ska försöka avliva med bultpistol.
Har varit med några gånger och visst SER det läskigt ut och det är jobbigt för MÄNNISKAN.
Men hästen dör innan den ramlar.
Med spruta däremot är hästen vid medvetande när den tvingas att lägga sig, och eftersom hästen är ett flyktdjur så påstås det att hästen får en hemsk ångest när någonting tvingar den att lägga sig ner. De "kämpar emot" i det längsta, och så vill jag inte att min häst skall ha det.
Då får det hellre vara jobbigt för mig!
/Maria