Ang bett på häst vi tävlig

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Annika B
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 356
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ang bett på häst vi tävlig

Därför att ju bättre ryttare man blir desto mer kan man behärska skarpare bett för då kan man koppla bort händerna från övriga kroppen.

Det var ett bra svar....när man kommit till en viss nivå ( LA ) där eftergiften blir mer av betydelse kan man för att förtydliga genom att prova ett kandar.

För de flesta ryttare som fortfarande inte kan koppla bort handen blir då kandaret för starkt, skarpt och hästen tappar framåtbjudningen eller hamnar bakom handen.
Att kunna ha hästen mellan hjälperna och bära sig själv blir då ännu viktigare !

Ganska avslöjande med andra ord.

Kul att se att det finns fler som jag som tycker så här. Eller kanske skall säga som har börjat frågesätta saker.
Det tråkiga är för de hästar som har en ryttare som tror sej kunna hantera kandar. Har sett foton med blodiga munnar.

Alla är vi olika och jag kommer fortsätta träna min häst i derssyr. Men kanske på mitt egna sett.

http://www.youtube.com/watch?v=XgBnP5TWgEU&feature=related

Titta på detta grymt.

Om du läser Gunnars nålade tråd så kan du läsa att detta forum inte är rätt för att diskutera den sorts dressyr som du är intresserad av.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
958
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 505
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 083
Senast: Ninnurur
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 557
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka