ang: jaha, nu backar han ur transporten istället..

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Arbogamarre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 835
A

Arbogamarre

Vill bara tacka för alla tips och råd!
:bow:
Och berätta att nu funkar det jätte bra!
Han kliver in helt själv, den som lastar står på luckan bredvid och väntar där medans han kliver på, sätter för och stänger utan problem nu!
:)
Vi har använt oss av råd vi fått av er och transport tränare och nu är han självlastad! Går med fri vilja och verkar inte alls osäker mer!!

Tack! :bump:

Va kul! :)
tränar med min nu oxå, går hyffsat, dom gångerna det går riktigt bra så blir jag så glad att jag nästan grinar.. :o

grattis :bow:

hur gjrode du? Min e exkat så.
Går in och backar ut igen direkt. Kan stå och äta i transporten men går sen ut igen direkt. Försöker man då
ta lite i linan så han känner det (inte dra bara tar liite liite) så kör han upp huvudet direkt och kastar sig ut.
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu

Vad härligt! :idea: :)
Hittar inte den tråden bara, där alla tips m.m. var i. :crazy:
Osäker på om jag gav något tips i den tråden (annars fick du ju via PM) - men det vore kul om så är fallet.
Då är man nog inte HELT ute och cyklar på sina metoder :)

Jomen det är väl klart att du var till hjälp ! :)
Både här och via pm!
Jag vet ju inte ännu om det bara var ett lyckokast sist och om han alltid kommer gå med på att åka i transport men nu vet vi åtminstonde att han kan om han bara vill och att det är så det ska kännas när det går bra!!

Och lycka till och kämpa på ni som fortfarande tragglar, tålamod och lugn ger resultat!
Kram på er alla! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 660
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 820
Senast: mmbot
·
Hästhantering Jag har ett litet problem med min häst som ni kanske kan hjälpa mig med. Hon är jätte snäll att lasta, hon går direkt in och ställer... 2
Svar
21
· Visningar
2 688
Senast: Nasseman
·
Hästhantering Som rubriken lyder, hur hade ni på bästa sätt förberett denna häst inför resa? Det är min islandshäst det handlar om, helt... 2 3
Svar
59
· Visningar
5 286
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31