Ang.knoppning

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare brumma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 929
B

brumma

Hej alla kunniga hästmänniskor.Måste man knoppa manen på en lokal dressyrtävling??Tacksam för svar!!

Sv: Ang.knoppning

men om man har en häst med lång och tjock man (islänning) ansers det snyggare att ha det uttläppt eller borde man göra en inabakd fläta eller fisknät? min inbakade fläta höll på att gå upp sist, då jag hade flätat så hårt jag kunde samt sprayat...

domarna i dressyren vill väl hälst kunna se allt på hästen och att ingen fet man ligger och skymmer?

tacksam för svar:)

Är fritt att ha manen som man vill - finns ingen regel som säger annat. Däremot så gör ju helhets intrycket mkt - ser ju mkt mer vårdat ut med flätad eller knoppad man än en svallande hår man i vinden :)

Precis, inget tvång.
Var skrivare på klubbtävling åt en domare (som dömt tom. nationellt tror jag), hon sa att allt som fladdrar, tex man eller hår som sticker ut under hjälmen, gör att det ser slarvigare ut och sänker intrycket. Sen måste ju inte detta visa sig i poängen.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
2 014
Senast: settis
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur