S

Sannndra

min häst bara ÄLSKAR å rulla sig speciellt i den lerigaste delen av hagen :crazy:
så nu varje gång jag ryktar henne så känns det helt enkelt hopplöst och onödigt eftersom att ju mer jag borstar dessto dammigare ser hon ut :o :crazy: ryktar ungefär 1 tim varje dag och ändå så ser jag ingen skillnad! :o
Hon har fått det mesta av sin vinterpäls nu med så allt damm sitter ju under den om ni förstår...
SÅ... om ni har något bra tips på vad jag kan göra så är jag evigt tacksam :bow: :bow: :bow:
 
täcke ute kanske?? :D
Har jag på min skitgris nu... :smirk:
 
Jag har också täcke ute på min LORTGRIS!(skimmel dessutom)
Ett tips för att "slippa" se dammet är att ta en fuktig handduk och "torka" pållen med, men det visste du kanske?
:bump: :banana: :bump:
 
jo jag önskar det...det hade vart en enkel lösning :smirk: men ja kan inte ha det på henne utan hon vill hellre va utan och försöker hela tiden bli av med det ( det är inte för att det inte passar, det sitter perfekt) eftersom hon verkar trivas bäst utan...
 
näe det visst jag faktiskt inte :o men nu gör jag det :idea: det ska ja genast prova på :)
 
Ett sämskinn till sista putsen är också jättebra. :)
Kan man tex köpa på macken och i biltillbehörsaffärer.
 
En av anledningarna till att jag har täcken på mina hästar... :smirk:
som någon annan skrev här, en fuktig trasa som sista puts gör susen. :)
 
haha.. förr fanns det typ en dammsugare med en ryktborste ytterst... undrar om det verkligen funkar... :D
 
Den finns fortfarande! Lata jag har nästan börjat fundera på att inhandla en sådan, men den är ganska dyr, ungefär 1000 kr. Men det är så förargligt när någon klappar hästen på rumpan och det bara ryker så det KAN vara värt priset.
Min långhåriga, otäckade NSV är nästan omöjlig att BORSTA dammfri...
 
hade en sån där dammsugarborste i ett stall jag jobbade i några sommrar men det va ingen som använde den för när man startde den så lät den ganska mycket och många hästar blev rädda. det är väl nåt man kan vänja hästarna vid men det var inte värt besväret. vi hade den till att dammsuga sadelkammaren med istället när inga hästar var inne.
 
Leran fastnar mindre ju blankare hårremmen är. Du kanske kan ge lite olja? Ta på lite pälsglans där det är som värst? Jag brukar ha glans i man&svans, där riktigt gnuggar hon in leran :crazy::smirk: det lossnar mycket lättare med glans i.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ju en annan tråd där jag bett om tips på bett att prova, och i samband med det har jag såklart tillbringat mycket tid på att...
Svar
1
· Visningar
972
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag är väl inte direkt någon nybörjare, har ridit på ridskola i 8 år totalt, varav 3 st på islandshäst, och jag älskar varenda sekund...
Svar
3
· Visningar
1 429
Senast: nickan1
·
Hästvård Tja! Min häst är sjukt skitig, han rullar sig i "jorden" varje dag vilket gör att han inte blir så fin precis. Hela förra veckan var jag...
Svar
19
· Visningar
1 917
Senast: Karre
·
Hästvård Att de rullar över huvud taget när de tappar pälsen, är svettiga, fulla med insekter och liknande, det förstår man ju, det kliar...
2
Svar
39
· Visningar
7 425
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp