Angående BUCAS täcken - funderingar

nyaste

Trådstartare
Investerade i ett Bucas regntäcke till min pålle. Bättre begagnat då jag inte har haft Bucas till honom tidigare, bara för att se om de skulle passa honom. Köpte storlek 145cm och upplever att det är lite för stort i bogen/halsen :eek: Det kommer lite för långt ner tycker jag. Trodde inte mina ögon då jag satte det på honom! Alla andra täcken i 145 har varit så små så jag inte har fått det runt bogen ens! Nåja, har använt det i några dagar nu och upptäckt två fel med det: han får skav framtill på bogen (antagligen för att det hamnar några cm för långt ner) och dessutom åker det på sne baktill då han har haft det på sig en stund. Hmm... skulle ett 135cm vara bättre? Vad tro ni? Eller skulle det fungera att sy in täcket i halsen, så det blir lite mindre och hamnar högre upp? Och varför åker det på sne baktill? För stort/litet? Vet dock inte om 135cm kommer att passa på längden, då detta är bara ca 2 cm för långt till honom.

Jag vet inte vad det är för modell på täcket, det visste inte säljaren heller. Och jag hittar inget på nätet som liknar, antagligen en äldre modell som inte säljs mera. Det är utan svanslapp, någon här inne som vet vad det är för modell? Det är fodrat men ingen fyllning. Ser ut som fleecefoder men samtidigt inte. Svårt att förklara.... Det känns inte direkt som fleece heller....

Tacksam för alla svar och funderingar!
 
Sv: Angående BUCAS täcken - funderingar

Låter som en äldre modell av Bucas Smartex Rain.
Kan du inte lägga upp en bild?
Mina Bucastäcken har också varit stora i bogen (utom mitt nyaste täcke av den nyaste modellen den har jättebra passform till mina) jag har iaf på de äldre modellerna gjort ett lagom stort veck på kantbandet i bogen så det tightar till lite upptill men ändå blir mer luftigt undertill och det har blivit jättebra.
 
Sv: Angående BUCAS täcken - funderingar

Jag vet inte vad Bucas har som modell när de syr upp sina hästtäcken, ingen häst iaf..
Jag har provat flera Bucastäcken på mina men de passar inte på någon av dem.
jag har ett halvblod som är normal, ett fullblod som är tunn och en Quarter som är bred, ingen av dem kan ha Bucas, de sitter jättekonstigt..
Nu köper jag inget annat än Horseware, de passar kanon till alla 3.

Kan du inte lägga ut en bild på täcket? det är säkert någon som vet vad det är för modell om de får se det :)
 
Sv: Angående BUCAS täcken - funderingar

Jag hade smartex till bägge mina som var av olika modeller, satt perfekt på båda.
 
Sv: Angående BUCAS täcken - funderingar

Jag har nyare bucas som jag inte upplever stora. Dock hade jag ett äldre regntäcke som var stort i bogen.
 
Sv: Angående BUCAS täcken - funderingar

Jag hade ett äldre celtic stalltäcke som var stort i bogen, passade nästan nordsvensken bättre än min arab och paint.
 
Sv: Angående BUCAS täcken - funderingar

Jag tycker att smartex-täckena är ganska stora i storlek. Har ett 135cm som sitter perfekt och när jag kontrollmätte så var det typ 141cm.
Mitt Bucas freedom 145cm är däremot "normalt" i storlek. Sitter bra i bogen men kunde varit ett par cm kortare för att sitta optimalt.
Hästen i fråga har 140cm i HW
 
Sv: Angående BUCAS täcken - funderingar

Låter som ett jättegammalt Bucas Blarney. Tunnare yttertyg än smrtex och med teddyludd på insidan.

Dom nya Bucastäcken är betydligt mindre i halsen än de gamla! Enorm skillnad.
 

Liknande trådar

Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
783
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 514
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 359
Senast: Ace
·
Hemmet I våras började våra duntäcken få hål i sig och släppa dun. Inte så konstigt, eftersom de var nästan 15 år gamla. Jag försökte sy ihop...
Svar
13
· Visningar
1 252
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp