Fast ska man hela tiden anpassa sig efter andras vilja och göra dom till lags, tror jag inte att man hade gillat sig själv eller varit speciellt nöjd. Därför tror jag att det är bra ibland att ta lite "egoistiska" beslut och göra sådant som man själv vill och inte för att någon annan vill.

Jag tror att du har gjort rätt, det som känns är nog att du vet vad du har men du vet inte vad du får och kanske är det lite av det som gör att du känner dig som en svikare. Du är dock ingen svikare, du har inte svikit dig själv eller ditt jobb. Hade du stannat kvar mot din vilja hade du svikit både dig själv och ditt jobb, då du med största sannolikhet hade känt att det inte är helt rätt mot din vilja.

Sträck på dig och var glad för dina erfarenheter, jag tror definitivt inte att det är kört för att du sagt upp dig, vill du tillbaka i framtiden så finns det säkert nya möjligheter då. Lycka till. :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 861
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 566
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 255
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 965
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka