Fast ska man hela tiden anpassa sig efter andras vilja och göra dom till lags, tror jag inte att man hade gillat sig själv eller varit speciellt nöjd. Därför tror jag att det är bra ibland att ta lite "egoistiska" beslut och göra sådant som man själv vill och inte för att någon annan vill.

Jag tror att du har gjort rätt, det som känns är nog att du vet vad du har men du vet inte vad du får och kanske är det lite av det som gör att du känner dig som en svikare. Du är dock ingen svikare, du har inte svikit dig själv eller ditt jobb. Hade du stannat kvar mot din vilja hade du svikit både dig själv och ditt jobb, då du med största sannolikhet hade känt att det inte är helt rätt mot din vilja.

Sträck på dig och var glad för dina erfarenheter, jag tror definitivt inte att det är kört för att du sagt upp dig, vill du tillbaka i framtiden så finns det säkert nya möjligheter då. Lycka till. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 524
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 955
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 102

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp