anmäla facket?

Jag kan se ett år tillbaka på Swedbank i internetbanken i af och har för mig att det till och med står att man kan se 12 månader tillbaka, så varför inte du kan det verkar ju lite märkligt
 
Jag kan se ett år tillbaka på Swedbank i internetbanken i af och har för mig att det till och med står att man kan se 12 månader tillbaka, så varför inte du kan det verkar ju lite märkligt

Jag har ingen aning faktiskt, har aldrig tidigare haft behovet att kolla igenom så långt bak förns nu :)

Men det borde ju som sagt vara lätt fixat om jag tar mig till banken och ber dem hjälpa mig att fixa utdrag från autogirots början och alla mina manuella transaktioner till dem, det är ju samma mottagare. De kanske t o m kan hjälpa mig att titta igenom det, på så sätt har jag ju då också en relativt säker källa även
 
Jag har begärt utdrag från Swedbank en gång för transaktioner långt bak i tiden. Du kan inte välja till specifika mottagare utan du specificerar vilket kvartal och vilket år du vill ha utdrag från. Du kan ringa telefonbanken och göra det, behöver inte ta dig till ett kontor.
 
Well..ser ut som att jag får ge upp kampen :(

Fortfarande så är det ord mot ord och facket vägrar på alla sätt och vis undersöka varför det blivit som det blivit utan i sin tur som vanligt..hänvisar de mig till a-kassan som inte säger mer än "återansök på nytt".

Bla vägrar facket svara på hur det 1, kunnat bli ändringar i mitt kontonummer och 2, hur det inte blivit rätt trots att jag korrigerat med dem vid två tillfällen
(det måste ju vara där felet ligger anser jag, finns inget som talar för något annat hittills)

Hade jag haft orken hade jag nog lämnat in stämningsansökan men just nu är det fel tillfälle i livet så jag väljer nog att ge upp helt enkelt.

Bättre att stoppa pengar i egen madrass helt enkelt...
 
Nej stopp här! Vilka är det du pratat med? Lokala kontoret? Ring och prata med huvudkontoret!

Så där får det bara inte gå till, har du bevis för att två månader är missade får de bevisa var den tredje månaden är.

Du kommer få betala för de två missade månaderna, men inget mer. Du har ju påtalat problemet, första månaden säger de oftast att de drar dubbelt månaden efter. Eftersom den också missats har du kontaktat igen och sedan betalt manuellt. Varför har de inte skickat en faktura på tre månader då? Har du kvar fakturan? Då kan du bevisa att du betalat allt de begärt. Tyvärr ligger det lite på dig att fråga dig själv varför inte reagerat på att du inte betalat in för alla månader när du fått en faktura men det är lätt att tro att allt är OK när man fått en faktura och betalat in den.

Det är inte ord mot ord, det är inbetalningsstatistik!
 
Håller med @95johsv , det är INTE ord mot ord du kan ju bevisa det du säger genom historiken i ditt kontoutdrag så KRÄV (!) att få prata med en chef på huvudkontoret och nöj dig inte förrän du får det, dom försöker bara komma undan utan att ha något på fötterna!
 
Håller med @95johsv , det är INTE ord mot ord du kan ju bevisa det du säger genom historiken i ditt kontoutdrag så KRÄV (!) att få prata med en chef på huvudkontoret och nöj dig inte förrän du får det, dom försöker bara komma undan utan att ha något på fötterna!

Tack för era svar.

Jag har faktiskt lite senare idag fått ett lite mer positivt besked fr a-kassa och det är att jag skriftligen ska detaljerat skicka in överklagan. Så någon respons i alla fall.

Jag är ytterst tveksam till att ringa numera..Jag vill ha i ren text numer vad som är sagt och inte eftersom att det såhär långt muntliga vägen tycks försvinna det ena och det andra..Så senaste tiden har skett via mail och det har jag krävt.

Jag tror det är huvudkontoret jag pratar med, det står stockholm på både nr och mailuppgifter i alla fall.

Jag har ingen skuld, det är ju inbetalt men a-kassa anser att de fått pengarna försent och att det fattas 3 månader. Att det fattas köper jag inte, men ja måhända att det är försenat men just nu anser jag att det isf ligger på fackets bord som ju är de som schabblat nåt konstigt med mitt kontonummer eftersom att det första gången så bryts ju mitt autogiro (utan ändring från mig i alla fall..) och de andra gångerna är det trots att jag läser upp hela mitt kontonummer för dem ändå fel..för nästa gång jag ringt:
De: "oj, fel kontonummer igen"
Jag: "men jag har ju talat om tidigare, ändrade ni inte då?"


De vägrar alltså i mina ögon att inse att de har gjort fel. Och jag tycker att det är tragiskt att de inte på något sätt vill hjälpa mig vidare, genom att tex erkänna sitt fel och kanske tala om för a-kassa vad problemet beror på..Att de isf är skyldiga till förseningen..men att det fattas pengar nej det går jag inte med på och det kan jag oerhört lätt bevisa
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
951
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 574
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 048
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 482
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp