HendrewenPrince

Trådstartare
Rätta mig om jag minns fel, är det inte så att om ingen tid står angiven i proppen för sista anmälan så gäller det hela dagen. Klydd. Ex anmälan utgår 25/8, då gäller det väll hela dagen dvs fram till 00.00 ?
Vissa arrangörer anser liiite annorlunda så jag måste vara säker åp min sak innan jag börjar kriga ;) Har kikat i TR men lyckas inte hitta rätt.
Ni fattar hoppas jag.

Sv: Anmälan

Rätta mig om jag minns fel, är det inte så att om ingen tid står angiven i proppen för sista anmälan så gäller det hela dagen. Klydd. Ex anmälan utgår 25/8, då gäller det väll hela dagen dvs fram till 00.00 ?
Vissa arrangörer anser liiite annorlunda så jag måste vara säker åp min sak innan jag börjar kriga ;) Har kikat i TR men lyckas inte hitta rätt.
Ni fattar hoppas jag.

Har själv ingen aning, men anmälde mig till en tävling häromdagen där anmälningstiden gick ut (har jag för mig) kl. 21.00 25/8.
Arrangörerna gör så ganska ofta.

Hoppas någon vet vad det står i TR om det :bow:

TR säger att anmälan ska vara klubben tillhanda senast 18.00 på sista anmälningsdag och att ev anmälningsavgift ska betalas i anslutning till denna (om det inte är betalning på plats).

TR säger att anmälan ska vara klubben tillhanda senast 18.00 på sista anmälningsdag och att ev anmälningsavgift ska betalas i anslutning till denna (om det inte är betalning på plats).

Var står det? Hittade inte..
Vet dock att det varit så men vill hitta momentet :idea:

Jag hittar det inte heller, vet att det fanns förut.
Nu står det bara att anmälan ska vara arr. tillhanda före anmälningstidens utgång. (TR I)

Tidigare var det 18.00, men nu står det precis som PrinceFair skriver i TR.

Då tolkar jag det som att det är upp till arrangören att bestämma när anmälningstiden ska gå ut. Likaväl som att de bestämmer datum kan de bestämma tidpunkt.

Då är de det som gäller! Visste inte att det var ändrat, det har min domarutbildare missat i genomgången. :mad:
Nu styrs väl anmälan oftast av tiden i Equipe, den sätter ju arr själv.

Då är de det som gäller! Visste inte att det var ändrat, det har min domarutbildare missat i genomgången. :mad:
Nu styrs väl anmälan oftast av tiden i Equipe, den sätter ju arr själv.

jag stötte på en klubb som sa att kl 18 gällde fast det stod 23 på deras anm. (Alla som anm efter 18 fick efteranm.avg) Just då var jag inte säker, TR är inte alltid så lätt att hitta i även om det 1000 ggr lättare nu när man kan använda sök. :idea:

Om de då inte skriver ut någon tidpunkt tolkar jag iallafall det som att det då gäller hela den dagen dvs fram till kl 00.00.

Det är skumt, det är ju helt och hållet upp till vad det står i proppen, står det 23 där då är det kl 23 som gäller.

Men det är ju det som är poängen som jag försöker få fram. Om det ej står någon tid angiven i proppen är det då kl 18 eller 24 som gäller? Står det inget i proppen går man enl TR och eftersom ingen kan hitta något där just nu så är det ju en öppen fråga. Det ska stå angivet tidspunkt i proppen, annars är det den uppenbarligen icke existerande TR-tiden som gäller.

Det står inget i TR om att det ska stå klockslag när anmälan ska gå ut, alltså är det upp till arrangören.
Själva tidpunkten framgår ju i samband med internetanmälan. Som jag ser det måste man rätta sig efter den, oavsett vad arrangören sätter för klockslag.

Om arrangören väljer att sätta kl. 18 (som det stod i TR tidigare), kl. 21.00, 23.59 eller något annat är nog helt upp till dem. Vanligast är väl 23.59, men det finns som sagt inget krav på det!

citat tr;
Tidpunkterna för ordinarie anmälningstidens början och utgång ska anges.

Så visst ska där vara tider. Det som jag syftar på är om det inte är någon tidspunk angiven, vilken tid är det då som gäller? 18 eller 00.00

Eftersom det inte står något i proppen, utan bara datum så torde det vara fram till 00.00 som gäller!

Fick inpräntat på en sekratariatkurs i höstas att det var kl 18.00 som gällde, men det är ju som sagts borttaget ur nya tr.

Har arrangören inte skrivit ut någon tidpunkt så torde det vara fram till dagens slut!

I TR står det "Tidpunkterna för ordinarie anmälningstidens början och utgång ska anges".

Det tolkar jag inte som att det måste stå ett klockslag (och nog inte de flesta andra heller eftersom det inte är utskrivet i propparna), utan att det ska stå ett datum.

Men klockslagen anges i internetanmälan, så då gäller ju det. Har inte sett någon klubb som inte haft internetanmälan, så då borde det väl inte vara något problem?

Fast tidpunkt tolkar jag iallafall som en fast tid, dvs ett klockslag.

Problemet blir ju som när jag som alltid vill anmäla i sista sekund, eftersom att jag inte vågar anmäla tidigare, inte går in och kollar i internetanmälan efter vilken tid som gäller eftersom den enligt tr (i mitt tycke) skall stå angiven i proppen och annars är det 00.00 som gäller eftersom det är då det dygnet går ut. Går jag då in och ska anmäla kl 21 och anmälen plötsligt stängde kl 20 så är det klart man blöir irriterad yes.

Jag tolkar iaf tr som att en tidpunkt ska vara angiven.-

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 755
Senast: Farao
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 945
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 738
Senast: Keb71
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 427
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur