Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
[QUOTE="
Jag tycker det känns väldigt aggressivt i en annons :crazy::confused:[/QUOTE]

Finns en annons om stallplats i Stockholmstrakten som betonar om och om igen hur trevligt och seriöst stallet är och att de bara tar emot ordningssamma människor som sköter sig o.s.v. o.s.v. Bra, men annonsen är formulerad på ett sätt som gör att åtminstone jag aldrig skulle ringa. Alla taggar utåt.
 
[QUOTE="
Jag tycker det känns väldigt aggressivt i en annons :crazy::confused:

Finns en annons om stallplats i Stockholmstrakten som betonar om och om igen hur trevligt och seriöst stallet är och att de bara tar emot ordningssamma människor som sköter sig o.s.v. o.s.v. Bra, men annonsen är formulerad på ett sätt som gör att åtminstone jag aldrig skulle ringa. Alla taggar utåt.[/QUOTE]

Är det den med respekt? För den skrämmer mig verkligen. Känns som om stallägaren kommer bli ett stort problem, eftersom det är såååå viktigt att betona att allt är så bra och bara perfekta människor får stå där. Scary!

/L
 
Ja, precis. Det kan ju vara så att stallet är hur trevligt som helst och att annonsskrivaren bara träffar snett med tonaliteten, men i så fall är det synd för jag tror de skrämmer iväg mer vettigt folk än de lockar med den annonsen.
 
Ännu en i raden av PRE med fler gångarter :idea:

"Vackra och begåvade pre andalus valack för dressyr och hoppning..//..Han är bra för hoppning och dressyr med 4 bra gångarter
Vid intresse Ring eller E-mail för mer infos."
 
Fast i engelskan skiljer man på 'canter' och 'gallop'. Det är förmodligen därifrån det kommer? Särskilt som annonsen verkar vara skriven med translate. =)
Walk, trot, canter, gallop.
 
"Brunt sto ca 153-155 i mkh. Gillar att resa sig och sparka bakut när man kräver något av henne. Kan skygga, tvärvända och snurra när det passar henne. Jag rider ut henne själv och hon går fram över allt. Trafiksäker. Snäll o kolugn i all hantering och snäll att rida om man ej vill något annat än att åka med.
Kan sura lite när man spänner sadelgjorden men gör inget.

Har gått på ridskola och är välutbildad men då måste man komma över tröskeln. Riden på dressyr lektioner. Säljes med el utan utrustning. Bilder finns men ej video. Säljes endast till rut ryttare. Med utrustning, 15.000 kr utan utrustning 10.000kr"

Hmm :cautious:

Det låter lite roligt att hästen gått på ridskola också :D

Formuleringen är olycklig. Att hästen gillar att ställa sig... Gillar!? Jag tror det är tvärtom.
 
Såg precis en annons över en 21-årig b-ponny i Norge som sälj för 100:- till avel. De har hoppat på henne men det höll inte ryggen för så nu försöker man bli av med hästen istället för att ta sitt ansvar och ta bort den. Dessutom skriver man att hon hade problemen redan innan hon kom till dem (varför hoppar man då på hästen?) och att avel är det enda hon håller till:banghead:

Fotot är dessutom i en helmärklig vinkel, taget snett uppifrån på en häst som betar i en hage, som om fotografen skulle ha stått i ett hus eller annat som gör att man kommer upp.
 
Och nu såg jag annons för en icke godkänd hingst som diskuterades här redan för ett år sedan då dåvarande ägaren beskrev honom med stora ord trots att han hade ett riktigt dåligt resultat på treårstestet.

Nu står det i annonsen att hans avkommor får vita papper i ASVH vilket är en lögn eftersom de får gråa papper.
 
Och nu såg jag annons för en icke godkänd hingst som diskuterades här redan för ett år sedan då dåvarande ägaren beskrev honom med stora ord trots att han hade ett riktigt dåligt resultat på treårstestet.

Nu står det i annonsen att hans avkommor får vita papper i ASVH vilket är en lögn eftersom de får gråa papper.

Kollade precis på den själv... Fräckt att ljuga för kunderna om vilken färg på papperna avkommorna får. Ganska stor skillnad liksom.. :cautious:
 
Hittade en annons idag, på en häst född -08, polsk import, stod nu i Norge. Trevlig, inriden som femåring, kunde skänkelvikning och framdelsvändning. Tyckte inte om tung trafik och stora fordon. Bild på en svart häst i en hage. Inga nämnda tävlingmeriter, ingen ridbilder ingen film.
So far so good. Men de vill ha 750 000 (!?) för djuret.

Får lust att skicka en fråga om det helt enkelt hade ramlat in en sjua för mycket i prislappen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 518
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 300
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 038

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp