Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha den läste jag också :D Grovfoder med energivärde som slår i taket plus extremt lättfödd häst? :p Alternativt en ägare som tycker att "nån vecka" och "några månader" är ungefär samma sak.
Tänkte precis samma sak, känns lite suspekt om hästen börjar rulla på nån vecka. Kan en vecka egentligen betyda några månader månne? :D
 
"MEN HUR SVÅRT KAN DE VA DÅ? Har du en sadel du vill sälja och jag vill köpa är du välkommen höra av dig!!!ÄR DU INTE SERIÖS BEHÖVER DU INTE SVARA!!!! ÄR SÅ SJUKT TRÖTT PÅ MASSA SNACK OCH KONSTIGA OMSTÄNDIGHETER!! ATT SVARA NÄR JAG RINGER ÄR ETT KRAV!!!!!"

Någon som ätit taggtråd till frukost? O_o

Ha ha men herregud!
Det finns en annons med rubriken "svarar ej på mail!!!"
Vilket jag känner troligtvis jagar bort en del köpare. Inte lika aggressivt som ovan men.
 
Riden i skogen i skritt,trav o galopp rakt fram eller på fält, varit förstor för ridbanan.

Vänta va? Hur liten ridbana har dom undrar jag.
Kallblodskorsning.
Fast faktiskt, jag kan relatera till känslan. En obalanserad kallbloding som brötar iväg gör nästan vilken långsida som helst oväntat kort, och kortsidorna blir som hårnålskurvor :D
 
En annons gällande en lämplig ridskolehäst.
Bilden...:banghead:
Bilden är tagen snett bakifrån så allt du ser är en hästrumpa och en ryttare -halsen/huvudet på hästen syns inte alls.
Kan det vara en kentaur???
 
En annons gällande en lämplig ridskolehäst.
Bilden...:banghead:
Bilden är tagen snett bakifrån så allt du ser är en hästrumpa och en ryttare -halsen/huvudet på hästen syns inte alls.
Kan det vara en kentaur???

Perfekt för nybörjare; Leder sig själv!
Tänk vad många oengagerade ponnyföräldrar som äntligen kan åka och handla medan barnen rider, istället för att springa bredvid! :up:
 
Såg en annons om en 10 årig Arabhingst med SHpass som skulle säljas och är ohanterad...

Några frågor, varför fortfarande hingst? varför inte kastrera innan försäljning? Inga bilder? känns lite som att lasta över problemet på någon annan :P
 
Såg en annons om en 10 årig Arabhingst med SHpass som skulle säljas och är ohanterad...

Några frågor, varför fortfarande hingst? varför inte kastrera innan försäljning? Inga bilder? känns lite som att lasta över problemet på någon annan :P

Dessutom är den ju inte något arabiskt fullblod om den inte är reggad som det hos SAHF, vilket gör ev. avelsvärde obefintligt...
 
Jättesmart ju! Den måste ju dessutom gå att föra en dialog med..eller? ;)

"Här borta tänker vi oss en skänkelvikning, vad tror du om det?"
"Jamen visst! På diagonalen?"
låter väldigt bra :) vanligtvis är det.
jag:" nu gör vi halt"
hästen: "halt?"
jag:"ja halt"
hästen: "ok då gör vi en framdelsvändning",
jag:" nej! halt, stå bara still längst spåret (ger långa tyglar och är övertydlig)"
hästen:" backa?"
jag "nej inte backa. halt!" (visar hästen framåt)
hästen: "jaha! men då gör jag en framdelsvändning ^_^".

....
 
Om jag säljer begagnade prylar... Då ser jag till att de är rena! Jag läste precis en annons på en köp- och säljsida på Facebook där någon sålde begagnade hästtäcken. Vissa vad riktigt grisiga, men det kostar extra att få rena grejer. Är det vanligt att göra så? Ta extra betalt om saker ska tvättas före försäljning?
Det kanske är jag som är för snäll som alltid ser till att saker är helt och rent innan jag säljer/skänker/byter?
 
Om jag säljer begagnade prylar... Då ser jag till att de är rena! Jag läste precis en annons på en köp- och säljsida på Facebook där någon sålde begagnade hästtäcken. Vissa vad riktigt grisiga, men det kostar extra att få rena grejer. Är det vanligt att göra så? Ta extra betalt om saker ska tvättas före försäljning?
Det kanske är jag som är för snäll som alltid ser till att saker är helt och rent innan jag säljer/skänker/byter?

Det tycker jag nog beror lite på... Skulle inte ta lika mycket för något som är otvättat och skitigt som något välskött och rent, men har sett flera annonser där smutsiga/trasiga grejer säljs billigt mot avhämtning och det tycker jag är helt okej! Så länge förutsättningarna är klara så ser jag inga fel med att få köpa något till ett riktigt bra pris mot att man hämtar och tvättar själv, ofta är det väl kanske som alternativ till att bara hiva grejerna? Är det någon som säljer mycket grejer blir det kanske en halvdag att stå och rengöra grejjer som sedan säljs för småpengar och jag själv hade nog faktiskt hellre slängt i det läget om ingen vill köpa i befintligt skick.

Just täcken vet jag flera som inte tvättar hemma själva heller utan lämnar in för tvätt. Kostar det lika mycket som man säljer täcket för gör man ju allt jobb med att få iväg till tvätt och möta upp säljare helt i "onödan" så att säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 518
Senast: AraSlei
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 300
Senast: Bee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp