Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte hästrelaterat, men det var en som sålde ett billigt elgitarrset där det stod något i stil med: köptes i julklapp åt dottern (hon kunde inte spela).

Nej, hur ska man kunna veta om man kan eller inte om man aldrig provat :D:p
 
Den här kom upp i mitt facebook-flöde, på en sida för begagnsd hästutrustning. Det var ju ett ganska saftigt pris, undrar just vad tanken är att man ska ha det till? :confused: Låter opraktiskt att använda till häst, och gissningsvis något för inpyrt för att vara angenämnt att ha till pläd eller annat icke hästrelaterat...

"Täcke
800 kr
Gammalt hästtäcke av kalvskinn med brämkant av fårskinn och handvävt ulltyg.
Runt 100 år, användes på ett häståkeri i Lidköping.
I bra skick för sin ålder men slitage finns självklart, även på brämkanten fattas det lite päls.
Helt otrolig glans på kalvpälsen fortfarande.
ca 0,75x2 m

Pris: 800:-

Finns mellan Vårgårda och Herrljunga.

Köp går före intresse."
 
Den här kom upp i mitt facebook-flöde, på en sida för begagnsd hästutrustning. Det var ju ett ganska saftigt pris, undrar just vad tanken är att man ska ha det till? :confused: Låter opraktiskt att använda till häst, och gissningsvis något för inpyrt för att vara angenämnt att ha till pläd eller annat icke hästrelaterat...

"Täcke
800 kr
Gammalt hästtäcke av kalvskinn med brämkant av fårskinn och handvävt ulltyg.
Runt 100 år, användes på ett häståkeri i Lidköping.
I bra skick för sin ålder men slitage finns självklart, även på brämkanten fattas det lite päls.
Helt otrolig glans på kalvpälsen fortfarande.
ca 0,75x2 m

Pris: 800:-

Finns mellan Vårgårda och Herrljunga.

Köp går före intresse."
Kan hända att det är en sån pläd man har/hade i vagnen för att hålla kusk/passagerare varma. Brukar vara skinn och ull.
Och ja det finns de som gärna använder så pass gamla plädar och betalar det priset :p.
 
Den här kom upp i mitt facebook-flöde, på en sida för begagnsd hästutrustning. Det var ju ett ganska saftigt pris, undrar just vad tanken är att man ska ha det till? :confused: Låter opraktiskt att använda till häst, och gissningsvis något för inpyrt för att vara angenämnt att ha till pläd eller annat icke hästrelaterat...

"Täcke
800 kr
Gammalt hästtäcke av kalvskinn med brämkant av fårskinn och handvävt ulltyg.
Runt 100 år, användes på ett häståkeri i Lidköping.
I bra skick för sin ålder men slitage finns självklart, även på brämkanten fattas det lite päls.
Helt otrolig glans på kalvpälsen fortfarande.
ca 0,75x2 m

Pris: 800:-

Finns mellan Vårgårda och Herrljunga.

Köp går före intresse."

Har också sett den, men det finns säkert de som tycker att det är roligt som kuriosa med tanke på åldern. Men priset håller jag med om.. Kanske får fråga vad antikrundan säger om det? :D
 
Nån vill köpa en häst och kan betala 60'. "Kan diskuteras om det är rätt häst"

Inte är de väl nån som köper fel häst??

Fast den där var inte konstig tycker jag. Budget max 60' men om allt stämmer perfekt kan den stretchas lite.

Men då ska allt stämma och vara verkligen helt rätt häst utefter vad man söker. Och det hittar man faktiskt sällan, utan att det för den skull är fel häst man köper.

Men det ÄR skillnad att spräcka budgeten för hästen som har "alla rätt" utefter kravspecifikationen och man blir helt kär i dessutom. Än att göra det för en häst som är helt okej och uppfyller det viktigaste man söker.
 
Jag tror den rätta frågan är: "Finns det någon häst öht?" :meh:
Jadå. Han heter Reggio, är hingst, står i Holland, och kostar nästan 31000 dollar. Men jag tvivlar på att den skulle stå i ditt stall om du betalade pengar till den svenska annonsören.

Inte för att prata om andra siter, men somliga hästförsäljningssidor har mer än lovligt många falska annonser...:mad:
 
Fast den där var inte konstig tycker jag. Budget max 60' men om allt stämmer perfekt kan den stretchas lite.

Men då ska allt stämma och vara verkligen helt rätt häst utefter vad man söker. Och det hittar man faktiskt sällan, utan att det för den skull är fel häst man köper.

Men det ÄR skillnad att spräcka budgeten för hästen som har "alla rätt" utefter kravspecifikationen och man blir helt kär i dessutom. Än att göra det för en häst som är helt okej och uppfyller det viktigaste man söker.
Jag förstår precis vad hon menar. Det var dumt att lägga ut min lustiga tolkning här.
 
Ännu ett exempel på en seriös hingstannons. Gillar särskilt att stam inte är något som de hänger upp sig på. Och vad är m m? Ålder, exteriör? Räcker med att ägaren betalar?

Här hemma har vi dotterns lilla kille som i år igen tar emot ston på fribetäckning här på gården. Han är 7 år inriden av dottern själv som är 8 .
Har är otroligt fin i psyke o trevlig , tidigare föl har blivit rödskäck , skräck (svartvit) o ston båda 2 o de har också fått hans trevliga temperament o psyke .

Han tar emot på fribetäckning här på gården , FRISKA STON är ett krav , stam mm är inget vi hänger upp oss på !
Man kommer o lämnar så håller vi koll , informerar o stoet får gå till de båda tappat intresset och vi sett att han betäckt några gånger . Då är det klart :)
 
Ännu ett exempel på en seriös hingstannons. Gillar särskilt att stam inte är något som de hänger upp sig på. Och vad är m m? Ålder, exteriör? Räcker med att ägaren betalar?

Här hemma har vi dotterns lilla kille som i år igen tar emot ston på fribetäckning här på gården. Han är 7 år inriden av dottern själv som är 8 .
Har är otroligt fin i psyke o trevlig , tidigare föl har blivit rödskäck , skräck (svartvit) o ston båda 2 o de har också fått hans trevliga temperament o psyke .

Han tar emot på fribetäckning här på gården , FRISKA STON är ett krav , stam mm är inget vi hänger upp oss på !
Man kommer o lämnar så håller vi koll , informerar o stoet får gå till de båda tappat intresset och vi sett att han betäckt några gånger . Då är det klart :)

Ibland önskar man att föl av hankön föddes som valacker och att man kunde hänga dit kulorna om det visar sig att de är värda att avla på (dvs efter prov och/eller tävling). :meh:
 
:D :p inget fel med annonsen ... egentligen.
"Ridövningsbok från Hippson. Helt ny, säljes endast på grund av att jag redan hade den boken. Pris hos Hippson 178 kr.
100 kr plus eventuell fraktkostnad, "

Men annonsören har missat att hippson har erbjudande på sina "ridböcker" och säljer dem för 80kr/st inkl frakt ... jag själv har beställt böcker idag :D
 
Ännu ett exempel på en seriös hingstannons. Gillar särskilt att stam inte är något som de hänger upp sig på. Och vad är m m? Ålder, exteriör? Räcker med att ägaren betalar?

Här hemma har vi dotterns lilla kille som i år igen tar emot ston på fribetäckning här på gården. Han är 7 år inriden av dottern själv som är 8 .
Har är otroligt fin i psyke o trevlig , tidigare föl har blivit rödskäck , skräck (svartvit) o ston båda 2 o de har också fått hans trevliga temperament o psyke .

Han tar emot på fribetäckning här på gården , FRISKA STON är ett krav , stam mm är inget vi hänger upp oss på !
Man kommer o lämnar så håller vi koll , informerar o stoet får gå till de båda tappat intresset och vi sett att han betäckt några gånger . Då är det klart :)
Skräck?
Ja, verkligen..:crazy:
 
Ännu ett exempel på en seriös hingstannons. Gillar särskilt att stam inte är något som de hänger upp sig på. Och vad är m m? Ålder, exteriör? Räcker med att ägaren betalar?

Här hemma har vi dotterns lilla kille som i år igen tar emot ston på fribetäckning här på gården. Han är 7 år inriden av dottern själv som är 8 .
Har är otroligt fin i psyke o trevlig , tidigare föl har blivit rödskäck , skräck (svartvit) o ston båda 2 o de har också fått hans trevliga temperament o psyke .

Han tar emot på fribetäckning här på gården , FRISKA STON är ett krav , stam mm är inget vi hänger upp oss på !
Man kommer o lämnar så håller vi koll , informerar o stoet får gå till de båda tappat intresset och vi sett att han betäckt några gånger . Då är det klart :)
:confused::nailbiting::banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp