Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här kom upp i mitt facebook-flöde, på en sida för begagnsd hästutrustning. Det var ju ett ganska saftigt pris, undrar just vad tanken är att man ska ha det till? :confused: Låter opraktiskt att använda till häst, och gissningsvis något för inpyrt för att vara angenämnt att ha till pläd eller annat icke hästrelaterat...

"Täcke
800 kr
Gammalt hästtäcke av kalvskinn med brämkant av fårskinn och handvävt ulltyg.
Runt 100 år, användes på ett häståkeri i Lidköping.
I bra skick för sin ålder men slitage finns självklart, även på brämkanten fattas det lite päls.
Helt otrolig glans på kalvpälsen fortfarande.
ca 0,75x2 m

Pris: 800:-

Finns mellan Vårgårda och Herrljunga.

Köp går före intresse."
Den såg jag med. Måste säga att den var i fint skick för sin ålder, men jag hade aldrig köpt en själv.
 
En på FB vill byta gamla Nintendospel mot dressyrsadel såg jag idag... Ptja, det kan ju vara värt ett försök :D
Gamla Nintendospel har ju gått upp i pris de senaste åren. Så ett par spel av rätt sort kan nog vara värda en del :)
Men sannolikheten att någon med en passande dressyrsadel i rätt storlek, prisklass och färg önskar att byta ut den mot just de spelen känns minimal :D

Hur som helst var det ett kul bytessök :up::up:
 
Gamla Nintendospel har ju gått upp i pris de senaste åren. Så ett par spel av rätt sort kan nog vara värda en del :)
Men sannolikheten att någon med en passande dressyrsadel i rätt storlek, prisklass och färg önskar att byta ut den mot just de spelen känns minimal :D

Hur som helst var det ett kul bytessök :up::up:

Jag är inte alls insatt så det kanske kan vara en bra affär om hon hittar rätt person.

Majoriteten av reaktionerna var dock skratt och roliga kommentarer. Då tyckte jag istället lite synd om henne nästan:p
 
:D :p inget fel med annonsen ... egentligen.
"Ridövningsbok från Hippson. Helt ny, säljes endast på grund av att jag redan hade den boken. Pris hos Hippson 178 kr.
100 kr plus eventuell fraktkostnad, "

Men annonsören har missat att hippson har erbjudande på sina "ridböcker" och säljer dem för 80kr/st inkl frakt ... jag själv har beställt böcker idag :D
Tack för tipset :up:
 
Saxat från Facebook,
Jag har bytt ut deras namn, vi kallar annonsören Narek:

Narek:
Söker skumakareverktig
Linda:
Skomakarverktyg?
Narek:
Har du
Linda:
Nej, tyvärr
*****************
... sen blev det ingen mer affär. Tyvärr.
Undrar fortfarande vad man har skumakareverktig till... :cautious:
 
Man skriver en utförlig till salu-annons där man inkluderar hästens ålder, stam, mankhöjd, utbildningsnivå, temperament i hantering och arbete, eventuell skadehistorik, pris och nuvarande ort. Komplett med bilder.

Och får till svar:

"Hej! Jag är intresserad, kan du berätta lite mer?"

:banghead:

Man får förresten vara glad om det ställs som en fråga. Det vanligaste verkar vara att bara skriva "Det vore roligt om du ville berätta lite mer!".

Klart man kan och får ha ytterligare frågor, men hur kan det inte vara smidigare att bara ställa dem? O_o
 
Man skriver en utförlig till salu-annons där man inkluderar hästens ålder, stam, mankhöjd, utbildningsnivå, temperament i hantering och arbete, eventuell skadehistorik, pris och nuvarande ort. Komplett med bilder.

Och får till svar:

"Hej! Jag är intresserad, kan du berätta lite mer?"

:banghead:

Man får förresten vara glad om det ställs som en fråga. Det vanligaste verkar vara att bara skriva "Det vore roligt om du ville berätta lite mer!".

Klart man kan och får ha ytterligare frågor, men hur kan det inte vara smidigare att bara ställa dem? O_o
Hade du missat "med sorg i hjärtat..." eller någon annan viktig fras kanske :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp