Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu är den en på FB som lägger upp bilder på hästprylar i en säljsajt men ingen text alls, inte ens info som storlek och kvalitet, vissa saker är så dåligt fotade så man ser inte ens om det är tömmar eller tyglar. Och inget pris.
 
Varmblodssto skänkes till sista hem - ålder står inte, men det framgår tydligt av bilden att det är en äldre häst, garanterat över 20.
Endast till sällskap. Har ryggproblem och kan inte ridas.
Svårfödd och behöver mycket mat.

:(
 
Hittade även en annons där ett annat varmblod säljs, och säljaren framhåller i annonsen att hästen for illa på travbanan innan hon blev ridhäst.

Det "lustiga" är att märren ifråga stod i stallet jag tidigare jobbade i. Det var hennes sista stopp på travet. Tränare och ägare tog efter dalande resultat beslutet att pensionera henne.
Inte fan for hon illa. Hon var en av de snällaste i stallet.Tränade bra och tävlade okej tills hon helt enkelt lessnade på att ge det lilla extra. Hade en skötare som månade om henne och en ägare som älskade henne och tyckte hon förtjänade att få ta det lugnt som ridhäst istället för att provas mer på banan.

Jag förstår inte varför man som säljare hittar på historier. :mad:
Är det för att man vill framställa sig själv som någon sorts barmhärtig samarit, eller kvinnan som kunde tala med hästar, som räddat den misshandlade vanskötta stackars hästen?
Vill man ge hästen en tårdrypande historia för att man tror den skall bli lättare att sälja?
Det värsta är ju att det är så lätt för vem som helst att hitta hästens namn, kolla på ST och ta fram precis vilken tränare/ägare som indirekt och oskyldigt pekas ut som någon sorts djurplågare.
Jag förstår inte.

Det är nästan så jag är sugen på att köpa henne själv, för hon har inte så tokig stam för avel, men...
 
Hittade även en annons där ett annat varmblod säljs, och säljaren framhåller i annonsen att hästen for illa på travbanan innan hon blev ridhäst.

Det "lustiga" är att märren ifråga stod i stallet jag tidigare jobbade i. Det var hennes sista stopp på travet. Tränare och ägare tog efter dalande resultat beslutet att pensionera henne.
Inte fan for hon illa. Hon var en av de snällaste i stallet.Tränade bra och tävlade okej tills hon helt enkelt lessnade på att ge det lilla extra. Hade en skötare som månade om henne och en ägare som älskade henne och tyckte hon förtjänade att få ta det lugnt som ridhäst istället för att provas mer på banan.

Jag förstår inte varför man som säljare hittar på historier. :mad:
Är det för att man vill framställa sig själv som någon sorts barmhärtig samarit, eller kvinnan som kunde tala med hästar, som räddat den misshandlade vanskötta stackars hästen?
Vill man ge hästen en tårdrypande historia för att man tror den skall bli lättare att sälja?
Det värsta är ju att det är så lätt för vem som helst att hitta hästens namn, kolla på ST och ta fram precis vilken tränare/ägare som indirekt och oskyldigt pekas ut som någon sorts djurplågare.
Jag förstår inte.

Det är nästan så jag är sugen på att köpa henne själv, för hon har inte så tokig stam för avel, men...
Kanske har den fått andra problem/blivit sämre behandlad efter travet. Men det är lätt att skylla på travet. Ja vet inte.:confused:
 
Kanske har den fått andra problem/blivit sämre behandlad efter travet. Men det är lätt att skylla på travet. Ja vet inte.:confused:
Jag gissar att det är just för att få folk att tycka synd om hästen som det skylls på travet, sen kan det ju även vara så att den inte haft det så bra eller att det fungerat hos nuvarande ägare och då är det bekvämt att kunna skylla på andra. :crazy:
 
Hittade även en annons där ett annat varmblod säljs, och säljaren framhåller i annonsen att hästen for illa på travbanan innan hon blev ridhäst.

Det "lustiga" är att märren ifråga stod i stallet jag tidigare jobbade i. Det var hennes sista stopp på travet. Tränare och ägare tog efter dalande resultat beslutet att pensionera henne.
Inte fan for hon illa. Hon var en av de snällaste i stallet.Tränade bra och tävlade okej tills hon helt enkelt lessnade på att ge det lilla extra. Hade en skötare som månade om henne och en ägare som älskade henne och tyckte hon förtjänade att få ta det lugnt som ridhäst istället för att provas mer på banan.

Jag förstår inte varför man som säljare hittar på historier. :mad:
Är det för att man vill framställa sig själv som någon sorts barmhärtig samarit, eller kvinnan som kunde tala med hästar, som räddat den misshandlade vanskötta stackars hästen?
Vill man ge hästen en tårdrypande historia för att man tror den skall bli lättare att sälja?
Det värsta är ju att det är så lätt för vem som helst att hitta hästens namn, kolla på ST och ta fram precis vilken tränare/ägare som indirekt och oskyldigt pekas ut som någon sorts djurplågare.
Jag förstår inte.

Det är nästan så jag är sugen på att köpa henne själv, för hon har inte så tokig stam för avel, men...
En del tror ju tyvärr att travhästar far illa och får stryk automatiskt när dom är i träning och tävling.
 
"Gulligt ponny projekt (2007)

maxad D-ponny kille, skäck som söker ett kärleksfullt hem.
Han är ett stort projekt, priser är därefter. Han är söt att kolla på och härlig att rycka och pyssla med sålänge sällskap finns. Kan inte vara ensam. Har problem att lyfta bak hovarna, därför vi ej tränat mycket på det. Regelbundet verkad fram och där är det inga problem. Han behöver komma till ett hem där hantering, hantering, pyssel, och kärlek är prio nummer ett.
Självklart är han ingen omöjlig häst, han behöver bara hanteras rätt och dagligen. Men tid kommer man få en kanon ponny. Aldrig varit skadad eller sjuk, chipp och pass finns.
Han är stor, ca 140cm. 50% halvblod, typ 15% russ och har därmed envisheten. "

hm ja är den 50% halvblod förstår jag verkligen varför den är envis att hantera och inte har lärt sig att lyfta bakhovarna som 10åring... de 15% russet vet jag inte vad det har med "problemen" att göra, alla mina russ kan stå ensamma och lyfta bakhovarna redan när de var 3... ;)
 
hm ja är den 50% halvblod förstår jag verkligen varför den är envis att hantera och inte har lärt sig att lyfta bakhovarna som 10åring... de 15% russet vet jag inte vad det har med "problemen" att göra, alla mina russ kan stå ensamma och lyfta bakhovarna redan när de var 3... ;)
vad är det för märkliga russ du har:confused: alla vet ju att dom är envisa som synden och omöjliga att uppfostra :devil: som en shettis fast i större format. Halvblod däremot föds välutbildade och väluppfostrade. Lite som en maskin :D
 
Detta har säkert varit uppe förut.

Men någon söker efter en häst i annons på FB skriver att de kan ge max 35' ok det kanske inte är rimligt pris för det de söker efter - men plötsligt händer det och nån kanske behöver bli av med sin häst jättesnabbt ...

Men så är det någon i kommentarerna som svarar ... jag har en jättetrevlig häst ... skriver en lång beskrivning och bild ... pris 55' ?? :meh:
 
Detta har säkert varit uppe förut.

Men någon söker efter en häst i annons på FB skriver att de kan ge max 35' ok det kanske inte är rimligt pris för det de söker efter - men plötsligt händer det och nån kanske behöver bli av med sin häst jättesnabbt ...

Men så är det någon i kommentarerna som svarar ... jag har en jättetrevlig häst ... skriver en lång beskrivning och bild ... pris 55' ?? :meh:

När jag köpte min första (drygt 15 år sen) skrev jag maxpris 45 000. En hade en häst till salu för 75 000 som svarade. Slutade med att jag köpte hästen för 50 000 :)
 
När jag köpte min första (drygt 15 år sen) skrev jag maxpris 45 000. En hade en häst till salu för 75 000 som svarade. Slutade med att jag köpte hästen för 50 000 :)
Den annonsen jag såg svarade annonsören att hon hade max 35' som pris, då svarade den som vilje sälja hästen för 55' "aha ok" och försvann.. om om man är villig att pruta en del du kom ju ändå ganska nära ditt maxpris.
 
Den annonsen jag såg svarade annonsören att hon hade max 35' som pris, då svarade den som vilje sälja hästen för 55' "aha ok" och försvann.. om om man är villig att pruta en del du kom ju ändå ganska nära ditt maxpris.

Då förstår jag! Jag lägger personligen ut köpesannonser just för att de med lite dyrare hästar än vad jag tänkt ge kan svara om de kan tänka sig att sänka priset. Jag vill själv inte ringa på hästar och börja pruta det första jag gör.

Men att inte läsa annonsen man svarar på är ju bara ohyfsat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
561
Senast: Enya
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
62 63 64
Svar
1 279
· Visningar
48 747
Senast: Soffan74
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 053
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
711
· Visningar
53 484

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp