Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon annonserar ut eget stall/hyr ut stallplats, på en känd annonssida för div. prylar. Stallet ska enligt texten innehålla två boxar och en spilta. So far, so good men när man tittar på bilderna ser det ut som en box, en öppen "spilta" (alltså bara vägg på ena sidan och framför där hästen ska stå) samt ett öppet område i stallet som jag gissar ska föreställa den andra boxen :confused:
 
Håller med Görel. Ändå var den enda annonsen jag har gjort(åt en vän så jag hade bristande material!) inte så bra. Inga stavfel eller syftningsfel men ja, hästen reds bara i ett varv på filmen, fanns inga bra bilder och lite sånt som gör den osäljbar enligt buke. Den var såld efter 2v iallafall :D

När jag la ut en annons för två år sedan väntade jag mig att den skulle hamna här eftersom jag inte hade någon film där hästen reds utan bara hade tömkörningsfilm.
Förutom att jag hellre skulle dö än lägga ut en ridfilm:p så hade hästen en utläkt skada, vilket framgick i annonsen första mening, och jag ville visa att hon gick rent i alla gångarter i båda varven på böjt spår utan någon ryttarinverkan.
 
Vissa dagar känns det som leran kan få mig att ge upp också, men jag hade nog inte skrivit det i annonsen.

Ja, jag känner samma sak. Har knappt gjort nånting med mina hästar senaste månaderna just på grund av lera.. Men jag hade inte skrivit det i en säljesannons. Jag hade visserligen inte skrivit någon anledning alls tror jag.
 
nriktning: Allround | Typ: Kallblod | Storlek: Hästar <160 cm
Kön: Valack | Födelseår: 2010 | Mankhöjd: 150 cm
Namn: Majk | Pris: 12 000 kr
Då livet inte blev som jag trodde efter förlossningen så får jag inse att jag inte har tiden som han behöver. En kille som haft det tufft som behöver en tydlig men snäll ledare. Snäll att rida och gillar att arbeta. Kommer bli super fin om han hamnar rätt. Mycket mån om var han hamnar. Hem viktigare än priset !


Det är allt som står och ingen bild. Ja det är ett kallblod, men lite mer specifik kanske man kan vara?
 
Såg en annan annons om en snäll häst. Alla kan rida, nybörjare och vana. Bör dock ridas regelbundet för kan annars resa sig om man rider själv vid uteritt och hästen stått ett tag.
- Ja det verkar perfekt för en nybörjare

Eller: hästen rids idag bettlöst och gärna utan sadel. Hon är rund och go att sitta på.
- Fint sätt att säga att hästen är smällfet så sadeln inte passar längre.
 
"Då han är liten i kroppen och bara 145 cm i mkh bör hon inte ridas av någon som är längre än 160 cm."

Hästen i fråga var en "bruks-connemara" av riktigt grov typ. :grin:
Är det bara jag som tänker att det är något fel på hästen om en sådan på 145 cm inte kan ridas av någon som är längre än 160 cm, även om den är lite "kortare" i kroppen?

Alltså jag är visserligen "bara" 162 cm, men utifrån hur hästen på bilderna såg ut exteriört, tror jag inte ens att jag hade sett det minsta lång/stor ut på den...
 
"Då han är liten i kroppen och bara 145 cm i mkh bör hon inte ridas av någon som är längre än 160 cm."

Hästen i fråga var en "bruks-connemara" av riktigt grov typ. :grin:
Är det bara jag som tänker att det är något fel på hästen om en sådan på 145 cm inte kan ridas av någon som är längre än 160 cm, även om den är lite "kortare" i kroppen?

Alltså jag är visserligen "bara" 162 cm, men utifrån hur hästen på bilderna såg ut exteriört, tror jag inte ens att jag hade sett det minsta lång/stor ut på den...

Oj, jag hade en "bruks-connemara" på 137cm, jag är 161cm lång och honom hade jag i 7år :angel::D
 
Hittade filmen på Arno en unghäst efter Firenze. Trevligt, tänker jag och klickar på filmen.
Bild på gunga i solnedgång..
-Mjaha, var är hästen?
Textruta:
"Bla, bla produktion presenterar. (tjatig musik i bakgrunden)....filmen om en häst"
Stillbild x5 på en fux i olika poser.
Ny textruta:
"På gränsen till vuxenlivet"
-Jasså jaha, kan man få se djuret nu? Sen kommer äntligen filmen på en häst som rör sig. I två meter. Sen, efter tre sekunder, ny textruta:
"på jakt efter nytt liv"
-Amen, kan man få se hästkraken.... nähä, nu hade den visst travat klart. Jamen nu ska den galo..
"ny ägare och ny karriär"
-Men för bövölen, jag vill se hästen! Jaha? Nu travar den igen, kan man få se en överg...
"och vänskap" (japp textruta)
-Går det att spola fram? Nej f*n nu missa jag galoppen. Nurå?
"den här hösten"
-Vem är det som fått ett redigeringsprogram i julklapp?
Häst som travar samma fjärdedelsdiagonal som bilderna innan, innan den hinner fram till mitten:
"nu är det dags"
-Jamen se där en häst som skr..
"Arno 2014 e: Firenze"
Filmen avslutas med presentation av vilka som producerat och klipp och redigerat.
 
"Då han är liten i kroppen och bara 145 cm i mkh bör hon inte ridas av någon som är längre än 160 cm."

Hästen i fråga var en "bruks-connemara" av riktigt grov typ. :grin:
Är det bara jag som tänker att det är något fel på hästen om en sådan på 145 cm inte kan ridas av någon som är längre än 160 cm, även om den är lite "kortare" i kroppen?

Alltså jag är visserligen "bara" 162 cm, men utifrån hur hästen på bilderna såg ut exteriört, tror jag inte ens att jag hade sett det minsta lång/stor ut på den...

Jag tycker det är supervanligt att ponnyägare är extremt nojjiga kring hur stora och tunga ryttare som kan rida ponnyerna. Vi kollar lite efter en mor-dotter ponny (stor d-ponny) och de är ofta formulerade så att jag, som är 166-167 cm och normalviktig inte skulle våga ringa. Vi ska inte köpa just nu men kollar gör man ju och som sagt, har lagt märke till detta.
 
Hittade filmen på Arno en unghäst efter Firenze. Trevligt, tänker jag och klickar på filmen.
Bild på gunga i solnedgång..
-Mjaha, var är hästen?
Textruta:
"Bla, bla produktion presenterar. (tjatig musik i bakgrunden)....filmen om en häst"
Stillbild x5 på en fux i olika poser.
Ny textruta:
"På gränsen till vuxenlivet"
-Jasså jaha, kan man få se djuret nu? Sen kommer äntligen filmen på en häst som rör sig. I två meter. Sen, efter tre sekunder, ny textruta:
"på jakt efter nytt liv"
-Amen, kan man få se hästkraken.... nähä, nu hade den visst travat klart. Jamen nu ska den galo..
"ny ägare och ny karriär"
-Men för bövölen, jag vill se hästen! Jaha? Nu travar den igen, kan man få se en överg...
"och vänskap" (japp textruta)
-Går det att spola fram? Nej f*n nu missa jag galoppen. Nurå?
"den här hösten"
-Vem är det som fått ett redigeringsprogram i julklapp?
Häst som travar samma fjärdedelsdiagonal som bilderna innan, innan den hinner fram till mitten:
"nu är det dags"
-Jamen se där en häst som skr..
"Arno 2014 e: Firenze"
Filmen avslutas med presentation av vilka som producerat och klipp och redigerat.

Tack för dagens asgarv! :rofl: Jag vill nog inte ens leta upp själva filmen, den kan omöjligt leva upp till denna resumé :D
 
nriktning: Allround | Typ: Kallblod | Storlek: Hästar <160 cm
Kön: Valack | Födelseår: 2010 | Mankhöjd: 150 cm
Namn: Majk | Pris: 12 000 kr
Då livet inte blev som jag trodde efter förlossningen så får jag inse att jag inte har tiden som han behöver. En kille som haft det tufft som behöver en tydlig men snäll ledare. Snäll att rida och gillar att arbeta. Kommer bli super fin om han hamnar rätt. Mycket mån om var han hamnar. Hem viktigare än priset !


Det är allt som står och ingen bild. Ja det är ett kallblod, men lite mer specifik kanske man kan vara?

Kallblodtravare född -10. Finns bara en att välja på när man kikar på STC.
 
Kallblodtravare född -10. Finns bara en att välja på när man kikar på STC.
Fast rubriken på annonsen är Projekt eller sällskap. Hur vet man att det är en kallblodstravare? Den är postad i kategorin kallblod, men det kan ju vara vilket slags kallblod som helst. Var liksom det jag menade. Kan lika gärna vara en fjording, tinker eller vad som helst.
 
Fast rubriken på annonsen är Projekt eller sällskap. Hur vet man att det är en kallblodstravare? Den är postad i kategorin kallblod, men det kan ju vara vilket slags kallblod som helst. Var liksom det jag menade. Kan lika gärna vara en fjording, tinker eller vad som helst.

Du har rätt..
i mitt fall, gissade att det var en kallblodstravare eftersom det fanns en sådan på saluannons med samma stavning på Majk, för några månader sedan. Googlade därför på travsport.se och födelseår, stam, ägarens efternamn stämmer.
 
Det är inte tillåtet att be om pm.

Vill ni ha pm så skicka frågan direkt via pm till den du vill ha pm av.

Görel moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
684
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
64 65 66
Svar
1 301
· Visningar
51 092
Senast: Soffan74
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 095
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
36 37 38
Svar
740
· Visningar
55 147
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp