Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det säger sig självt iofs, att det inte märks när han brunstar... Eftersom han antagligen aldrig gör det...

Sant! Att sen alla bilderna var på en godkänd hingst är ju absolut inga konstigheter, garanterat rätt häst på bilderna :angel:

Förstår inte vad dom tjänar på fejkannonser, är det verkligen folk som gladeligen skickar över pengarna och hoppas få hem en häst?
 
Sant! Att sen alla bilderna var på en godkänd hingst är ju absolut inga konstigheter, garanterat rätt häst på bilderna :angel:

Förstår inte vad dom tjänar på fejkannonser, är det verkligen folk som gladeligen skickar över pengarna och hoppas få hem en häst?
Obegripligt nog verkar det vara så...
 
Nån som känner sig vitsig på blocket

Hej Hej! Vill nu sälja min hingst pga ändrade förhållanden på gården. Till att börja med så kallas han Quang. Fin och ståtlig man, bra hållning. Nya skor. Nyligen besiktigad av veterinär. Född 00. Väl inriden och vunnit många priser, stabilt psyke så avel kanske passar??
185cm lång. Ja vad ska man säga? Ring gärna för mer info. Mvh Quang.
OBS OBS! Det är ju självklart hästen i bakgrunden jag säljer så inga missförstånd uppstår!!
 
Sant! Att sen alla bilderna var på en godkänd hingst är ju absolut inga konstigheter, garanterat rätt häst på bilderna :angel:

Förstår inte vad dom tjänar på fejkannonser, är det verkligen folk som gladeligen skickar över pengarna och hoppas få hem en häst?
Ahaaa! Såg den annonsen, tyckte den var liite märklig. Nu fattar jag.
 
"Hej!
Vår ponny klipptes för ett tag sen och har sedan dess bockat på bana. Ett beteende som min dotter inte kan hantera men du som är duktig med dessa hästar skulle lösa jobbet lätt.
Hon är en super fin och duktig ponny annars och älskar att hoppa. En irländsk import som varit i Sverige i många år nu.
Vi behöver få sålt henne eftersom vi inte reder ut det och dottern ska gå över till stor häst. När hon slutat bocka kan hon säljas för mycket mer. Hon bockar i ridhus och ibland på banan men inte ute i skogen. Film för att se hur fin hon varit i alla år finns att få vid intresse.

Är du rätt person som vill ha en utmaning och samtidigt tjäna en slant på det?

30.000 eller det pris du vill erbjuda att köp henne för. Hör av dig. Ingen skadehistorik finns. Hon har alltid gått som en klocka. Seriösa svar önskas, vi är noga med vår kära Glass som vi haft i många år, men nu behöver vi hjälp. "

O_o
 
"Hej!
Vår ponny klipptes för ett tag sen och har sedan dess bockat på bana. Ett beteende som min dotter inte kan hantera men du som är duktig med dessa hästar skulle lösa jobbet lätt.
Hon är en super fin och duktig ponny annars och älskar att hoppa. En irländsk import som varit i Sverige i många år nu.
Vi behöver få sålt henne eftersom vi inte reder ut det och dottern ska gå över till stor häst. När hon slutat bocka kan hon säljas för mycket mer. Hon bockar i ridhus och ibland på banan men inte ute i skogen. Film för att se hur fin hon varit i alla år finns att få vid intresse.

Är du rätt person som vill ha en utmaning och samtidigt tjäna en slant på det?

30.000 eller det pris du vill erbjuda att köp henne för. Hör av dig. Ingen skadehistorik finns. Hon har alltid gått som en klocka. Seriösa svar önskas, vi är noga med vår kära Glass som vi haft i många år, men nu behöver vi hjälp. "

O_o
:eek::eek::eek::crazy::cry:
 
"Hej!
Vår ponny klipptes för ett tag sen och har sedan dess bockat på bana. Ett beteende som min dotter inte kan hantera men du som är duktig med dessa hästar skulle lösa jobbet lätt.
Hon är en super fin och duktig ponny annars och älskar att hoppa. En irländsk import som varit i Sverige i många år nu.
Vi behöver få sålt henne eftersom vi inte reder ut det och dottern ska gå över till stor häst. När hon slutat bocka kan hon säljas för mycket mer. Hon bockar i ridhus och ibland på banan men inte ute i skogen. Film för att se hur fin hon varit i alla år finns att få vid intresse.

Är du rätt person som vill ha en utmaning och samtidigt tjäna en slant på det?

30.000 eller det pris du vill erbjuda att köp henne för. Hör av dig. Ingen skadehistorik finns. Hon har alltid gått som en klocka. Seriösa svar önskas, vi är noga med vår kära Glass som vi haft i många år, men nu behöver vi hjälp. "

O_o

Har man provat att ta ut veterinär...
 
Har ute annons om att jag letar medryttare, i min värld så bjuder man in den man anser vara mest lämplig att pröva rida ens häst? Eller?

Fick förvånas värt mycket svar denna gång, bjöd in en som skulle pröva och sa de till de andra att "jag har en som ska komma och pröva här i dagarna, hör av mig efter det"
Får ett lite halvtycket svar tillbaka av en person:

Gick hon förre? Eller har du lagt ut annonsen nån annanstans
Ser ju att jag skrev förse på denna annon

Bara alla stavfel får mig att tappa intresset, hur svårt kan det vara att be om hjälp när man skriver svar? O_o

Det fetmarkerade :D
 
"Söker om har gammalt hö eller halm att skänka bort? Ska användas att göra bedd med i snön då lösdriften rasat ihop där min häst går. Så vi ska göra en bädd under partytält åt hästarna nu. Och med mycke om kostnader nu så söker vi skänkes hö/halm."
(öh göra liggbädd av gammalt hö/halm - känns inte superfräscht och partytält ... nja känns säkrare utan något skulle jag nog tro)
@prallan det var det här inlägget vi pratade om. Där hade man tänkt sig att strö med gammalt hö.
 
En "valack" säljes
Förutom en halv uppsats till annons fångade en mening mitt öga

Anledningen att jag säljer honom är pga, att han skulle blivit min tävlingshäst, men tyvärr så fixar han inte att gå flera pass under dagen vilken han måste göra inom western ridning.

Say what? Har ridit western i många år och känner inte alls igen det.
 
Drömmer du om att rida genom landskapet på en gudarlig svart arabisk hingst? Här är drömhästen för dig. XXX är född med en stjärngodd stamtavla och i sig är en mycket speciell stjärna, vacker svart och dekorerad med sin egen vita stjärna i pannan.
XXX har presenterats på National Show for Arabs och gjorde 40,5 poäng. Han är van vid hantering och går rakt in i släpvagn, handel och lugn.
Hans rörelse är allt du kan förvänta dig av en högkvalitativ häst, med sin svans upp och en elegant kroppsbyggnad. Inblick i hans intelligenta ögon verkar han full av visdom och kunskap, långt bortom hans ålder. Han har massor av karisma och en fantastisk lugn utstrålning. Hans farfar var Vervaldee, som själv befinner sig i Versace, och farfar var den speciella och unika hingsten Nafal, som är den trefaldiga guldmedaljvinnaren. Även om 2018 kanske inte är hästens år, kan det definitivt vara året för din häst, och XXX är bara hästen du har drömt om. Han kommer att vara din troskompis hela livet, och han är redo att börja vidareutbildning.


Förutom att hela annonsen är skriven på konstig svenska och med underligt stavade ord så hakar jag upp mig på att hingsten ska vara min troskompis hela livet, det känns lite för kinky för min smak.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
3 080
Senast: Halcyon
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 237
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
68 69 70
Svar
1 387
· Visningar
54 859
Senast: Scandi
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 123
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp